20 Декември, 2025

Обявиха заплатите на ватманите и шофьорите на тролеи

Обявиха заплатите на ватманите и шофьорите на тролеи

снимка: БГНЕС

"Фирма "Столичен електротранспорт" разполага с 314 трамвая, 134 тролея, 49 елетробуса" написа във Фейсбук столичният съветник Симеон Ставрев от ПП-ДБ-СС. "91 тролея се движат в София. 32 стоят в резерва. 11 са в престой по технически причини (ремонт или обслужване). Тролеите над 24 години са едва 16 броя, от 12 до 18 години - 30 броя, от 6 до 12 години - 50 броя, до 6 години - 34 броя. Повечето са Škoda Solaris, а най-старите 16 са Ikarus. 54 електробуса се движат в София. Повечето са Higer, но има и 5 Karsan.

От СЕТ са предложили да закупят нов подвижен състав за 403.5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение са планирали да се закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента", коментира Ставрев. .

"СЕТ разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база. Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи. Средния брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал - 2607 лв. През 2019 г. заплатите на целия персонал са увеличени с 10%, а на водачите - с 20%. 2020 - пак увеличение с 10% на всички. 2021 - пак увеличение с 10% на всички. 2022 - пак увеличение с 10% на всички. 2023 - пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.  
Стойността на материалните активи на дружеството към 30.09.2023 е 375.36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72.04 млн.лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 - 121.4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година - 123.39 млн. лв. Към 30.11.2023 ЦГМ дължи на СЕТ 9.61 млн. лв. Към 30.09.2023 задълженията на СЕТ са 39.57 млн. лв. Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, разервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия. Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от  чужбина. Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ - от 2021. Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам. „Столичен автотротранспорт“ ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД", допълва общинският съветник. 

Сподели:

Коментари (0)

Руското посолство: Двама руснаци са арестувани на летище София

Руското посолство: Двама руснаци са арестувани на летище София

Към момента няма официална информация относно основанията, на които САЩ са поискали екстрадицията на двамата руски граждани.

Протест пред bTV подкрепи журналистите Мария Цънцарова и Златомир Йочев

Протест пред bTV подкрепи журналистите Мария Цънцарова и Златомир Йочев

„bTV води диалог с Мария Цънцарова и обсъжда възможности за развитие на програмното съдържание с нейно активно участие през новата година", съобщават от телевизията със странното уточнение, че това е стандартна практика.

Олеся Илашчук: Оценката на ситуацията, свързана със задържането на моя син, трябва да се базира на официални данни

Олеся Илашчук: Оценката на ситуацията, свързана със задържането на моя син, трябва да се базира на официални данни

Тя уточни, че синът ѝ е пълнолетен, напълно дееспособен гражданин на Украйна и спрямо него се прилагат всички процесуални действия, предвидени от законодателството на Украйна и Европейския съюз.