От СЕТ са предложили да закупят нов подвижен състав за 403.5 млн. лв., в това число: 15 къси тролея, 18 мотриси за междурелсие 1435 мм., 25 съчленени трамвая за междурелсие 1009 мм., 30 електробуса по 12 м. и 15 по 18 м., 20 съчленени трамвая за междурелсие 1435 мм. В София междурелсие 1435 мм имат само трамваи 20 и 22. Другите са 1009 мм. За сравнение са планирали да се закупят 210 автобуса за 183 млн. лв. Не е ясно откъде СОС и дружествата ще намерят финансиране към момента", коментира Ставрев. .
"СЕТ разполага с 3 трамвайни депа, 2 тролейбусни депа, централно управление и ремонтни поделения и база. Служителите са общо 1850, като 737 от тях са водачи. Средния брутен доход на водачите е 3138 лв., а на другия персонал - 2607 лв. През 2019 г. заплатите на целия персонал са увеличени с 10%, а на водачите - с 20%. 2020 - пак увеличение с 10% на всички. 2021 - пак увеличение с 10% на всички. 2022 - пак увеличение с 10% на всички. 2023 - пак увеличение с 300 лв. на основните заплати на всички.
Стойността на материалните активи на дружеството към 30.09.2023 е 375.36 млн. лв. Собственият капитал към тази дата е 72.04 млн.лв. През последните 5 години дружеството има най-много приходи за 2022 - 121.4 млн. лв. Съответно и най-много разходи за тази година - 123.39 млн. лв. Към 30.11.2023 ЦГМ дължи на СЕТ 9.61 млн. лв. Към 30.09.2023 задълженията на СЕТ са 39.57 млн. лв. Обществените поръчки на дружеството са основно за ел. енергия, разервни части, застраховки, охрана, почистване, горива, инструменти, облекло, вода, топлоенергия. Недостигът на водачи се компенсира чрез безплатни курсове за ватмани и шофьори на тролеи, повишаване на доходите, евентуално персонал от чужбина. Последният одит на Сметната палата е от 2018, а на АДФИ - от 2021. Уебсайтът на дружеството е направен през далечната 2009 и оттогава не е претърпял технологично обновление. Само се пълни със съдържание. Логото не искам да го коментирам. „Столичен автотротранспорт“ ЕАД (САТ) вече ми отговориха на идентични въпроси до тях за финансовото и техническото им състояние. Смея да твърдя, че при САТ нещата са по-зле. Чакам отговори и от Метрополитен ЕАД", допълва общинският съветник.


Коментари (0)