Българи показаха на света най-новата сграда на голямата Заха Хадид (ВИДЕО)

Автори на 3-минутното видео са Евгений Кондев и Ивайло Бегов

Заха Хадид

Заха Хадид

Неотдавна 45-етажната Leeza Soho, проектирана от покойната Заха Хадид, бе показана на света. Това, което остана скрито е, че 3D визуализацията, с която е показана дизайнерската концепция за купола на уникалната сграда, е дело на български екип.

Автори на 3-минутното видео са Евгений Кондев и Ивайло Бегов и тяхното студио за архитектурна визуализация Cosmoscube, а музиката е създадена от Стоян Бозов, пише „Дневник“. Зад видеото, което разкрива къде се намира и как изглежда "усуканата" 46-етажна кула с най-високия атриум в света, стоят стотици часове работа на екипа на студиото и в пъти повече на компютрите. Защото цялостният ефект се постига с куп детайли - от отразяването или пропускането на светлината от фасадата, през реалистичната заобикаляща среда, до движенията на триизмерните човешки фигури, разказват създателите му.

"От 3D програмата до гледането на видеото има голям процес и един от най-дългите е ренденето (последният етап от компютърната обработка на цялата кодирана информация, така че видеото да стане готово за гледане - бел.ред.). И това отне по час за всеки фрейм. В една секунда има 25 фрейма - над 3 хиляди фрейма в цялото видео. Това са над 3 хиляди часа, ако се работи на един компютър, но ние имаме 50 машини, по които се рендеше", разказва Ивайло Бегов.

Музиката към видеото също се оказва предизвикателство, след като екипът установява, че не е достатъчно да купи някоя от готовите мелодии, предлагани от специализираните библиотеки. И тук създадените контакти са решаващи и в работата се включва Стоян Бозов, композитор, аранжор и тонрежисьор. След години на участия в чужбина и три албума с група "Йерихон", той се връща в България, завършва тонрежисура и създава собствено студио. Работи по различни аранжименти и звукозаписи, създава дори музика за видеоигри.

"Всяка част от видеото има свое темпо, свое настроение и трябва да създадеш музика, която да съвпада ритмически с това. В началото подходих с голям контраст, но впоследствие се наложи да намаля интензивността, без да разбутам темпото", разказва Стоян и обяснява какви са рисковете: "Може да се случи така, че да започнем да се въртим в омагьосан кръг - аз да пипна нещо, обаче това може да наложи те да променят видеото и да се вкараме в един безкраен процес".