Числата са налице и "Пръстените на властта" се провалиха

Един пръстен, който да управлява всички, един пръстен, който да ги намери, един пръстен, който да ги събере и в мрака да ги свърже. Върху Единствения пръстен не е вписано нищо за един сезон, който да ги разочарова и в мрака на зимата тихо да признае, че истинската сила принадлежи на друг. "Bounding into Comics" съобщава, че "Пръстените на властта" на Amazon, най-скъпият сериал на Amazon Studios, не е привлякъл достатъчно зрители, за да оправдае цената.

От десетилетия "Nielsen" е най-надеждното име в телевизионните рейтинги, а усилията на компанията в проследяването на стрийминг програмите също са ненадминати. В резултат на това, когато най-добрата компания за проследяване в страната съобщава, че "Пръстените на властта" дори не е бил най-гледаният оригинал в Amazon Prime Video, това не е добре за адаптацията по Толкин. Преди месеци ръководителят на Amazon Studios говореше за рекордите, разбити от сериала, но ако се ръководим от информацията на Nielsen, се оформя различен разказ за сериала.

Пръстените на властта стартира много силно с над 25 млн. зрители в световен мащаб за първия епизод. Това е добре! По признание на самата компания Amazon 100 милиона са гледали сериала по време на първото му излъчване! Това е добре! Сериалът е с продължителност осем епизода, което означава, че 75 милиона са гледали останалите 7 епизода, което се равнява на малко над 10 милиона за всеки от тях. Това не е добре!

Сега тези цифри се базират на публично споделеното от Amazon, което се различава значително от доклада на Nielsen за 2022 г. В доклада на Nielsen "Пръстени на властта" е 15-ият най-гледан оригинален сериал, като губи от тежките хитове на Netflix " Wednesday", "Great British Baking Show", "Umbrella Academy" и "Inventing Anna". По-лошото за сериала, който е струвал милиони само за да придобие правата от наследството на Толкин, е, че "The Boys" е постигнал по-добри показатели.

Критериите, използвани от Nielsen, са за изгледани минути, което може да е в полза на предавания с повече епизоди, но Wednesday (осем епизода) и Inventing Anna (девет епизода) опровергават тази теория. По всички налични показатели "Пръстени на властта" просто нямаше силата на задържане на масивен хит като "Игра на тронове" или "The Last Of Us" - два сериала, които с течение на времето увеличаваха аудиторията си. Дори "The Boys" постигна по-високи резултати в сезон 3, отколкото в сезон 1.

Използването на цифрите на Amazon означава, че "Пръстените на властта" е разочарование, което означава, че това би било чудесен момент да се опитаме да използваме социалните мрежи и да разберем как публиката се чувства спрямо сериала. На всяка платформа - от Facebook до Tumblr, от Twitter до Mastodon, феновете изразиха предимно негативни настроения към сериала. За чест на Amazon ръководителят на отдела за медии Върнън Сандърс все пак публично заяви, че "някои хора просто не са на борда".

"Пръстените на властта" се завръщат за втори сезон някъде през 2024 г. Надяваме се, че междувременно студиото ще преработи и ревизира сценариите въз основа на отзивите на феновете. Макар че невинаги е добре да се вслушваме изцяло във феновете, малките корекции тук и там могат драматично да променят начина, по който публиката възприема дадено шоу. Когато най-скъпият сериал в историята на компанията, базиран на франчайз, който е издържал теста на времето в продължение на почти 100 години, губи от "Gilmore Girls" и "Cobra Kai", е време да се опита нещо различно. /БГНЕС