Чл. 189 от ИК е поръчка за "напечатване" на десетки малоумни русофилски партии и хвърлянето им на политическия пазар

Огнян Минчев

Огнян Минчев

Огнян Минчев

Прословутият чл. 189 от Изборния кодекс бе приет през миналата 2021 г. по настояване на чалгаджийската партия. Според този член, всяка партия, регистрирала национална листа за парламентарни избори има право на равноправно отразяване от обществените медии. Така ние получихме щедрия подарък всички малоумни секти, взели пари да се регистрират за изборите, да ни тровят системно по националния ефир по време на цялата предизборна кампания. Както посочи директорът на БНТ Кошлуков - "Работим с материал на клиента..." В повечето от случаите материалът на клиента смърди непоносимо на глупост и простотия. Причината да се приеме този член, наложен от чалга шоуто не е гол популизъм - тя е политическа поръчка (предполагам - щедро заплатена). Кой е направил тази поръчка става ясно веднага след като обърнете внимание какво представляват 90 на сто от кандидатите за политическа слава, които ви говорят от екрана на БНТ и по микрофона на БНР през последния месец. Те имат твърде сходни, стандартизирани "политически програми". Първо - НЕ на еврото. Второ - излизане от НАТО и ЕС. Трето - пълен неутралитет на България. Четвърто - пълно възстановяване на "евтините" доставки на енергия от Русия. Пето - пълномащабно приятелство с Москва и загърбване на "евроатлантическите ценности". Общият център, който тегли конците на тези марионетки дори не си е дал труда да разнообрази стилистично стандартизираните лозунги-послания, които малоумниците рецитират в ефир. 

Член 189 е поръчка за "напечатване" на десетки малоумни русофилски партии (извинете за тавтологията - малоумни и русофилски) и хвърлянето им на българския политически пазар. Какво е качеството на тези стандартизирани послания няма никакво значение. Една лъжа, повторена сто пъти става истина. Една подхвърлена малоумна теза, повторена стотици пъти става убеждение на нарастващ брой невинно надаващи ухо към екрана избиратели. С чл. 189 дългият чалгаджия обслужи кремълския интерес за заливане на българските предизборни кампании с целенасочен кален поток примитивна путинистка пропаганда, предназначена да удави съзнателния политически избор на милиони българи. Нищо, че малките малоумни секти - русофилски партии няма да вземат повече от няколко десетки - до няколко стотици гласа всяка. Общият ефект на кремълската отрова ще надвишава значително електоралния принос на предизборните марионетки - "партии", регистрирани за изборите от общия Център. "Соболевата акция" в България не е спирала - нито по радиото, нито по телевизията, нито в предизборните кампании, които у нас напоследък са на всеки 3-4 месеца. А вие чакайте някой да ви управлява разумно...

Ето и какво гласи чл. 189 от Изборния кодекс за "Форми на отразяване": 

Чл. 189. (1) Предизборната кампания се отразява в програмите на Българската национална телевизия и Българското национално радио под формата на клипове, диспути и други форми, договорени при условията на ал. 4, в определено за тази цел време.
(2) Не се разрешава използването на програмите на Българската национална телевизия и Българското национално радио за целите на предизборната кампания извън времето, определено за посочените в ал. 1 форми.
(3) (Доп. - ДВ, бр. 36 от 2021 г., в сила от 01.05.2021 г.) Българската национална телевизия и Българското национално радио отразяват обективно и справедливо проявите на кандидатите, регистрирани от партиите, коалициите и инициативните комитети, при зачитане на тяхната равнопоставеност и значимост въз основа на правила, приети от Централната избирателна комисия. Партиите и коалициите, които са регистрирали кандидати във всички изборни райони при избори за народни представители, имат право на равно участие.
(4) Генералният директор на Българската национална телевизия, съответно на Българското национално радио, въз основа на правилата по ал. 3 предлага на упълномощени представители на партиите, коалициите и инициативните комитети, регистрирали кандидати, споразумение за формите, темите на предизборната кампания, форматите и екипите. Споразумението се одобрява от Централната избирателна комисия не по-късно от 31 дни преди изборния ден и се изпраща незабавно на Сметната палата.