Дизелът не е мъртъв: Volkswagen ще представи на света Golf GTD

Golf GTD ще разчита на „най-чистия турбо дизел”

Това твърдение идва след една от най-опустошителните (но и пречистващи) кризи в автомобилния свят, в частност в историята на Volkswagen. Тя повлече крак за много промени, а счетоводителите на Volkswagen Group още си скубят косите от последствията. Но следващият месец, когато стартира автомобилното изложение в Женева, Volkswagen ще представи на света Golf GTD.

Макар емблемата “GTD” да е далеч от имиджа на емблематичния “GTI”, дизеловият хотхеч е на пазара почти толкова, колкото е бензиновият му събрат. Появата на оригиналния GTI става през 1975 г., а дизеловият му аналог се появява през 1982 г.

За GTD компанията твърди, че е „най-чистият турбо дизелов двигател (TDI), вграждан някога в Golf.” Не само това, но новият Golf GTD ще се задвижва от “един от най-чистите двигатели с вътрешно горене в света.”

Обещанието трябва да се изпълни от новите технологии, вградени в 2,0 TDI (EA 288 Evo), които трябва да го направят по-щадящ за природата. Този агрегат разчита на двойно дозиращ процес (за впръскване на горивната добавка AdBlue) и три катализатора.

Резултатът от тази схема е, че нивата NOx се понижават с до 80% спрямо предишното поколение 4-цилиндров дизелов двигател, но запазвайки ниските обороти за достигане на максимален въртящ момент и ниската консумация на гориво.

За момента VW пази в тайна мощността на новия Golf GTD, но изтекъл в мрежата слайд от вътрешна презентация показва, че става въпрос за 200 к.с. За въртящия момент няма никакви данни, но Golf 7 GTD разчиташе на 380 Нм при 1750 об/мин. Това ни кара да предположим, че нютон метрите ще са близо (или над) 400, а границата на максималните обороти за постигането им вероятно ще е снижена.

Тези параметри са впечатляващи, за да не поставят GTD в миманса, когато бъде представен редом с GTI в началото на следващия месец. По-късно през годината може да очакваме Golf TCR, а финалната стъпка ще е Golf R, но през 2021 г.