Веселина Александрова: Кметът убива възможността за общински градски транспорт в Пловдив

Веселина Александрова

Веселина Александрова

Решението на Костадин Димитров да прекрати предсрочно договорите с частните превозвачи няма да спре десетилетната агония на градския транспорт в Пловдив, а ще е подготовка за нови частни превозвачи за десетилетия напред. Това заяви общинският съветник Веселина Александрова от “Продължаваме Промяната - Демократична България” в Пловдив.

“На практика това решение ще убие общинското дружество “Екобус” и изобщо възможността някога да имаме общински градски транспорт в Пловдив”, заявява Александрова. 
Общинското дружество “Екобус” е създадено с целта да поеме линиите от частните превозвачи, когато договорите с тях изтекат през 2028- година. Александрова и колегите ѝ от групата общински съветници на ПП-ДБ уточняват, че дотогава “Екобус” разполага с време за подготовка, с чието отнемане дружеството е поставено в изолация.
Александрова допълва, че внезапното решение за прекратяване на договорите с превозвачите е създало спешна ситуация и риск градът да остане без градски транспорт. Това ще наложи услугата директно да се възложи на някой превозвач за една година. “Екобус” не е готово да обезпечи услугата веднага, а според Александрова няма да е готово и след година.

“Така сме поставени пред риск да останем без градски транспорт, а кметът ще е с развързани ръце да проведе обществена поръчка и да възложи градския транспорт на нов превозвач за нов 10-годишен срок. Вместо да се освободим от частните превозвачи през 2028-а г., ще се мъчим с частен градски транспорт поне до 2035 – 2036 г.”, предупреждава Александрова.

Представителят на “Да, България” допълва, че за това време съществуването на “Екобус” ше стане безпредметно и ще се поиска неговата ликвидация. Именно затова ПП-ДБ предлага, докато тече спешната мярка през тази една година, да се работи приоритетно по подготвянето на “Екобус” да поеме градският транспорт.
“Кметът Димитров трябва да потърси финансиране от държавата или по европейска програма за закупуването на автобуси и подсигуряването на транспортно депо. Ако времето от една година не е достатъчно, той разполага със законова възможност спешната мярка да се удължи с още една година и вече след нейното изтичане “Екобус” да поеме линиите, а не отново да ги „дадем“ на частни превозвачи”, заключва Александрова.