Разрастващата се империя на Илон Мъск, която обхваща всичко - от електромобили и социални медии до космически ракети и миниатюрни мозъчни импланти - скоро може да го превърне в първия трилионер в света.
Бизнес успехите на Мъск го превърнаха в един от най-влиятелните - и противоречиви - хора в света. Директорът на Tesla вече е най-богатият човек на планетата, като състоянието му се оценява на близо 250 млрд. долара.
Сега Мъск може да стане първият трилионер в света - крайъгълен камък, който според Informa Connect Academy е на път да достигне до 2027 г.
Informa отбелязва, че нетното състояние на Мъск нараства бързо със среден темп от 110% годишно, което го прави „явен фаворит“ да достигне първи 1 трилион долара.
Мъск обаче е изправен пред конкуренция.
Според Informa стремителният възход на Nvidia, компанията, чиито компютърни чипове задвижват бума на изкуствения интелект, може да превърне Дженсън Хуанг в трилионер през 2028 г. Хуанг, главен изпълнителен директор и съосновател на Nvidia, има нетно състояние от 104 млрд. долара, според Bloomberg.
Индийският милиардер Гаутам Адани също е на път да стане трилионер до 2028 г.
Дали Мъск ще стигне пръв до трилион долара - или изобщо ще стигне до него - ще зависи до голяма степен от бъдещето на най-големия му успех: компанията Tesla.
Основаният от Мъск производител на електромобили се превърна в най-ценната автомобилна компания в света с цена от около 710 млрд. долара. Това я прави по-скъпа от Coca-Cola, Bank of America и Boeing, взети заедно.
Tesla е най-големият актив на Мъск. Той притежава близо 13% от компанията, което е дял на стойност около 93 млрд. долара по текущи цени.
Ако Tesla продължи да процъфтява, състоянието на Мъск може да надхвърли 1 трилион долара. „Смятаме, че Мъск се е позиционирал така, че да постигне нови върхове през следващите години, след като Tesla се възползва от пълното самоуправление, Robotaxis и бъдещето на електрическите превозни средства“, казва Дан Айвс, старши анализатор на акции в Wedbush Securities в имейл до Си Ен Ен.
Tesla е изправена пред ожесточена конкуренция, особено от страна на по-евтини съперници в Китай. Компанията изпитва трудности на моменти, като през 2022 г. по-слабите продажби сринаха акциите с две трети. Производителят на автомобили също така извърши многобройни изтегляния на свои автомобили, включително софтуерно изтегляне на почти всички свои автомобили по пътищата на САЩ заради неизправната функция Autopilot. | БГНЕС