Преговорите в Анкара за БГ превозвачи зациклиха

С уверения на турския транспортен министър Лютфи Елван, че проблемът с разрешителните за превози през България има временен характер.

Това стана ясно след разговорите, започнала в понеделник следобед в Анкара с българския министър на транспорта Данаил Папазов, по време на който трябваше да бъдат  уредени въпросите с броя на разрешителните за преминаване през териториите на двете страни.

Миналата седмица заради двустранно прекратеното им действия бе блокирана българо-турската граница, която се отпуши след като страната ни предостави допълнителни разрешителни, но Анкара от своя страна даде знак, че ще реши проблемите и за българските превозвачи.

За резултат от разговора, насрочен първо за 14 часа, но започнал в 16 часа, не бе съобщено до 20 часа.

Елван бе цитиран от БНР да казва преди срещата, че проблемът е бил разрешен благодарение на здравия разум. Конкретно обаче нищо не се съобщава.

"Вместо нашите фирми да се конкурират помежду си, ние трябва да търсим начини как те заедно да станат по-силни, как да се развият повече", заяви той.

"Отдаваме много голямо значение на България. Искаме да развием много повече двустранните отношения, особено в сферата на транспорта. Освен сухопътния транспорт области, в които ще развиваме важно сътрудничество, са морският транспорт, жп транспорт, комуникациите, съобщенията", заяви още турският министърът.

На свой ред Папазов смята, че с конструктивните и топли отношения между двете министерства проблемите се разрешават по конструктивен начин, посочва Анадолската агенция, цитирана от БТА.

Българският транспортен министър обяви, че при преговорите българската страна ще държи на три важни пункта. Настояваме за задължително увеличаване на транзитните разрешителни за трета страна, които също така да се подават предварително от турската страна и да са включени в нейната електронна система, за да няма разминавания и при проверки от турски органи на българските тирове да се налагат глоби. Третото искане е отново да се преразгледат всички превозни документи, които се изискват от турската страна, за да могат водачите да бъдат подготвени, а не Анкара да си сменя позицията по няколко пъти в годината.

Очаква се тежките разговори да продължат и във вторник.