Кандидатът за депутат от ГЕРБ-СДС Николай Нанков публикувана на страницата си видео за АМ „Велико Търново – Русе“ – един проект от управлението на кабинета „Денков-Габриел“. Въпреки обещанията за неговото максимално бързо реализиране, темпото с което се изгражда магистралата, я обрича да последва съдбата на АМ „Хемус“, която наскоро отбеляза 50-години от началото на изграждането й.
Първата копка на трасето „Велико Търново – Русе“, с дължина близо 133 км, е направена по време на управлението на кабинета „Денков-Габриел“. Тогава премиерът Денков заявява, че "трябва да бъдат вложени много сили и енергия, за да стане максимално най-бързо“, доколкото зависи от него. Той обещава, че това ще бъде една от основните му задачи и приоритети. Предвижда се до юни 2023 г. да е почти готово цялото трасе на автомагистралата и това е абсолютно реалистично.
„Трябва да нямаме усещането, че Русе е някъде накрая на България“, изтъква тогава Николай Денков.
Близо година по-късно хората в Русе все още се чувстват накрая на България и не виждат нито педя напредък по трасето. Близо до мястото на копката до с. Бяла е подредена тежка техника, която очевидно не работи. Махнат е хумусният слой и вече дори се вижда поникнала трева.
Защо се случва всичко това? Отговорът е очевиден – защото всичко това е било с рекламна цел. Ако следваме темпото на строителство на магистралата, вероятно ще има незавидната съдба на АМ „Хемус“, която скоро отбеляза 50-годишен юбилей от първата си копка. И която, вероятно ако не бяха политическите атаки, тази Коледа щеше да е готова и по празниците между София и Варна щеше да се пътува по магистрала. Това беше напълно реалистичният график на ГЕРБ.
Русе и цяла Северна България не заслужават подобни подигравки. Проектите са почти изготвени, според тогавашния регионален министър Андрей Цеков. Но очевидно магистралата заспива зимен сън под дълбоките преспи на Промяната.