Пицария в Поморие измисли схема за привличане на клиенти, КЗП проверява "иновацията"

В менюто си собствениците на заведението написали цените без ДДС

Пицария в Поморие измисли хитър начин да кара клиентите си да харчат повече. В менюто си заведението е отразило цените без ДДС, което автоматично прави храната чувствително по-евтина. Хората се подлъгват и поръчват повече, а накрая идва касов бон с 20% отгоре, разказаха пловдивчани, току що върнали се от море. Георги Пенев добавя, че самият той не е обърнал внимание дали в менюто най-отдолу или най-отгоре е записано, че цените са без начисления данък добавена стойност. Факт е обаче, че същите тези цени привличат клиенти и от рекламното пано пред ресторанта. За разминаването той се усетил като пресметнал наедро поръчките си и сметката не излязла. Много е вероятно повечето клиенти да се подмамват по същия начин, посочва той. Когато видиш пица за 10 лева, очакваш накрая наистина да платиш толкова, а не 12 лева. Друг е въпросът, че си правиш и предварително разчет на похарчените пари, негодува курортистът. Все едно ресторантът работи като склад на едро, прави аналогия Георги Пенев, съобщава "Марица". 

Това е абсолютно незаконна практика, контрираха веднага от Комисията за защита на потребителите. В Закона за защита на потребителите изрично е записано, че на етикети и в менюта трябва да са обявени крайните цени, включително с всички данъци и такси, коментираха от пресцентъра на институцията. Законът за защита на потребителите третира само отношенията търговец – краен клиент. Изключение от този закон са веригите, които продават стоки на едро и там е допустимо цените да са с два компонента.

Комисията за защита на потребителите се ангажира с казуса на пловдивското семейство, почивало в Поморие. Името на пицарията се пази в редакцията, тъй като инспекторите от ведомството ще направят проверка тип „таен клиент“, за да видят на място как ще реагира обслужващия персонал и управителя на заведението за хранене. От началото на летния туристически сезон КЗП е направила над 1500 проверки по курортите, като нарушения са открити едва в 8% от случаите. НАП също обикаля хотели и ресторанти, включително и по метода "таен клиент".