Сергей Игнатов: Идеалистичната теза, че по соца всичко в образованието било ок не е вярна, много от децата на елита бяха неграмотни

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

"Колкото по-просто се преподава материалът в училище, а и в университетите, толкова по-лесно се разбира от учениците и студентите. Съществува една мания, свързана с едно провинциално усещане на високия академичен стил - колкото по-голям провинциален комплекс има, толкова авторът се изразява по-академично. Темата е актуална както за средното, така и за висшeто образование. Приех една идея да напиша приказки и си мислех, че ми бъде лесно, защото се занимавам от 1980 г. с египтология. Оказа се, че всъщност е доста по-трудно, отколкото изглежда". Това заяви пред БТВ бившият образователен министър проф. Сергей Игнатов. 

"Усещането за влошени резултати е свързано с нашата възраст. Ние си мислим, че на техните години сме знаели повече неща. Да, но те пък имат познания, които ние нямаме. Ние сме знаели неща, които са били актуални за друго време. Ние нямаме еднакви училища и никога не сме имали. Тази идеалистична теза, че до 1990-та година всичко е било ок, не е вярна. Когато влязох в школата за запасни офицери, имаше много неграмотни хора. И това са деца на представители на тогавашния елит. Ходя по света и виждам, че нашите деца днес не са по-неграмотni от тези в останалите държави. Проблемът е, че технологичното развитие доведе до там, че дори ние, образованите хора, пишем с редактор или смятаме с калкулатор всичко. Тук имаме проблем и с комуникативното развитие при децата. Много родители дават телефон на детето си и то изчезва. Въпросът е, че дългото стоене пред такова устройство е почти равносилно на това, да дадеш на детето си алкохол. Крайният резултат е такъв. Поне до осми клас трябва да се намери златната среда", каза още Игнатов.