Китайският стелт изтребител Shenyang J-35 вероятно е извършил първото си излитане с помощта на електромагнитната катапултна система (EMALS) от борда на новия китайски самолетоносач „Фуцзян“. Това съобщава изданието Army Recognition.
Според информацията изтребителят е изстрелян през март тази година. Ако тестовете действително са се провели, това може да се счита за повратен момент в развитието на военноморската авиация на Китай. Това значително ще засили оперативните възможности на китайските Военноморски сили.
Досега Китай разчиташе основно на палубния J-15 от четвърто поколение – модифицирана версия на съветския Су-27 (Су-33). J-35 обаче предоставя на Китай съвсем нови възможности, тъй като за разлика от J-15 той е с ниска радиолокационна забележимост.
По този начин Китай скоро може да въведе в експлоатация палубни изтребители, които могат да се сравняват (поне концептуално) с американските F-35C Lightning II.
С други думи, става дума за преход от „регионален“ флот към създаването на Военноморски сили, които могат да претендират за господство в Световния океан.
Главни новини за китайския флот
Още миналата година Китай започна ходови изпитания на кораба „Фуцзян“, който е най-големият самолетоносач в историята на страната.
Известно е, че „Фуцзян“ е самолетоносач с неядрена енергийна установка. Основната му особеност е системата CATOBAR (Catapult Assisted Take Off But Arrested Recovery), която позволява на самолетите да излитат с помощта на специална електромагнитна катапулта (EMALS).
Тази система позволява на изтребителя да носи повече въоръжение и гориво.
Също така припомняме, че в края на миналата година Китай пусна на вода първия си универсален десантен кораб (УДК) от тип 076. Според експерти, той също може да бъде оборудван с електромагнитна катапулта.
Коментари (0)