Скандал с рекламна кампания на Adidas, вдъхновена от Мюнхенската трагедия през 1972 г.


Глобалната марка за спортни дрехи Adidas се извини на своите партньори, включително палестинско-американския модел Бела Хадид, съобщи CNN.

Това се случи след като моделът заплаши компанията със съдебни действия заради рекламна кампания, вдъхновена от Олимпийските игри в Мюнхен през 1972 г. На 5 септември 1972 г. членове на олимпийския отбор на Израел са взети за заложници от палестинската терористична организация "Черния септември" с искане за освобождаване на 200 палестински затворници. Впоследствие 11-те души бяха убити.

Кампанията беше подложена на остра критика от държавата Израел, която осъди участието на Хадид заради нейния палестински произход. Тази полемика накара Adidas да преразгледа останалата част от кампанията и да потвърди ангажимента си към разнообразието и равенството.

„Продължават да се правят връзки с ужасната трагедия, която се случи на Олимпийските игри в Мюнхен заради нашата скорошна кампания SL72. Тези връзки не са търсени и ние се извиняваме за всяко огорчение или страдание, причинено на общностите по света“, заяви представител на Adidas в изявление пред TMZ.

Изпратено бе извинение до всички партньори, включително Хадид за негативни ефекти, които кампанията може да има върху техните кариери. „Направихме неволна грешка. Извиняваме се също на Бела Хадид, A$AP Nast, Жул Кунде и други за всяко негативно въздействие върху тях и преразглеждаме кампанията“, отбеляза немската марка.

Хадид нае правен съветник, за да се справи с негативите, причинени от Adidas, пише БГНЕС