Като общество трябва изцяло да забравим за национализацията на втория пенсионен стълб. Категорично против съм прехвърлянето на партиди в НОИ. Това заяви бившият икономически министър Николай Василев по време на конференция на тема „Предизвикателствата пред пенсионната система в България, предаде Новини.бг.
„Моята препоръка е ролята на втория и третия стълб дори да се засилва. За целта вноските от 5% сега трябва да се повишават до 10% през следващите години. Така човек ще получава двойно по-голяма пенсия“, посочи Василев.
Той припомни, че когато са стартирани вторият и третият стълб, като добри примери в региона са давани Полша, Казахстан и донякъде Унгария. В момента обаче в тези страни има редица проблеми, като част от тях са започнали след национализация на втория стълб.
„В момента България е един от най-добрите примери. За голямо съжаление, Унгария и Полша, които бяха за пример, национализираха по различни начини десетки милиарди евро, които реално бяха парите на осигурените лица. Средствата не само изчезнаха в тамошното НОИ, но дълговете и бюджетните дефицити на държавите се увеличиха. Т.е. парите просто бяха изядени. Ако в България някой опита да направи нещо подобно, това означава натрупаните 17 млрд. лв. да бъдат изядени текущо. След това всичко се занулява. Така че категорично трябва да пресечем всякакви подобно желания, защото в момента се подстрекава това да се прави доброволно“, заяви бившият икономически министър.
Трябва да забравим за национализацията на втория пенсионен стълб, апелира Николай Василев
Фактор Фактор
Още от Улицата
Десетки пътници бедстват в два влака, блокирани под Балкана
Причината е проблем с контактната мрежа между гарите „Кръстец“ и „Радунци“ в Стара планина, работи се по възстановяване на системата
Сигнал за бомба опразни централата на БСП в София
От пресцентъра на МВР съобщиха, че бомбената заплаха е отправена в периметъра на улиците "Княз Борис I" и "Цар Самуил"
Кошмар на АМ "Тракия": Зверска катастрофа между ТИР и джип блокира движението
По магистралата се е образувало километрично задръстване. Видимостта е намалена, а тапата е огромна