В предстоящата кампания трябва да се чуят хората, които носят добавена стойност за нормализиране на живота в страната. Това каза Цветан Цветанов председател на Републиканци за България, съпредседател на КП Свободни избиратели (РБ, ССД и ЗС) в Денят започва с Георги Любенов по БНТ.
Цветанов изрази мнение, че през предстоящата предизборна кампания трябва да се говори за разрешаването на проблемите в държавата.
„Не може само популизмът да овладява обществото и да се гласува за този, който е направил най-големия публичен скандал. Нека хората да кажем край на това, което беше досега, защото сега хората имат право да избират. Нека изберат извънпарламентарни сили в момента, ние от Републиканци за България ще се явим заедно със ССД и Зелен съюз и ще бъдем КП "Свободни избиратели", защото най-големият проблем в България е, че свободните избиратели не излизат да гласуват – това са около 70%“
Цветанов заяви, че ново джентълменско споразумение няма да доведе до нищо позитивно за обществото и държавата ни, имайки предвид предходното и сглобката, която не доведе до никакви видими резултати.
„Стига от същото по много, с още по-големи дефицити.“
Той припомни, че парите по ПВУ не са усвоени заради факта, че когато беше необходимо законодателният пакет от 22 закона трябваше да бъде направен, а тези 66 мерки трябваше да бъдат взети тогава, за да можеше страната ни и бизнеса да се чувстват малко по-спокойно.
„Ако има смислен дебат по политики хората ще бъдат информирани. Когато говориш за енергетика трябва да чуеш компетентен човек в нашата листа на КП „Свободни избиратели“ ще бъде Христо Казанджиев, когато говориш за външна политика трябва да чуеш Джема Грозданова, за местна власт трябва да чуеш Огнян Ценков, когато говориш за парламентаризъм трябва да чуеш Владо Николов, когато говориш за бизнес трябва да чуеш Недко Недев, когато говориш за смесените региони трябва да чуеш Тамер Хасан, нашият заместник-председател. Трябва да се чуят хората, които носят добавена стойност за нормализация на живота в страната. Стефан Софиянски също ще бъде част от този екип и ще е водач в листите ни, човек който има опит и говори за тази нормализация, която трябва да има в политическия живот на страната ни“, каза още Цветан Цветанов.
Във връзка с падналия самолет и загиналите двама пилоти край „Граф Игнатиево“ Цветанов заяви, че според него летателните часове в българската армия са доста малко.
„За всички е ясно, че имаме един дефицит, който не можем да го компенсираме в последните няколко години. Изключително важно е, ако тези хора нямат тези часове защо трябва да бъдат излагани на такива демонстрации, които нямат никакъв обществен и национален интерес. В момента в който става катастрофата и загиват двама пилоти веднага казват, че искали да отбележат 20 години откакто сме в НАТО, ако искат да отбележат с МИГ -29 означава, че ние за тези години не сме създали оперативна съвместимост“, добави той.
Цветанов припомни, че на последните срещи на НАТО се искаше да се постигне 2% от БВП за модернизация на армията, за да са съвместими една с друга и да сме пълноправни членове на този съюз.
„В целия свят всичко което е свързано със сигурност физическите активи се заменят с цифрови. Всичко става много по-модерно и дигитално и от тази гледна точка ние не може да седим в миналия век и да смятаме, че имаме армия, защото физическата защита не е толкова ефективна колкото всички тези нови цифрови технологии, които се използват в армията. Трябва да направим армията да е оперативна и съвместима със съюзниците ни от НАТО и това трябва да правят всички тези правителства. За съжаление, през последните години всички тези, които трябва да изпълняват тези ангажименти го възприемат повече като привилегия, а не като отговорност“, допълни политикът.
„Управлението на държавата е отговорност“, категоричен е Цветанов и попита кой ще поеме отговорност за катастрофата, в която загинаха двама пилоти.
Той зададе и въпрос дали през последните години са изпълнени ангажиментите за изграждане на съответната инфраструктура инженерния състав, който да обслужва всичко това, което очакваме да дойде като техника F-16.