Държавата стартира мащабна съвместна акция по Черноморския бряг, като първият етап от проверките започна в курортния комплекс Слънчев бряг
Екипи на Министерството на туризма, Комисията за защита на потребителите (КЗП), Икономическа полиция, Регионалната здравна инспекция (РЗИ), Националната агенция за приходите (НАП) и представители на местната власт извършват масирани проверки на място.
„Днес извършихме превантивни проверки преди активния летен сезон. Целта ни е да прекратим нелоялните търговски практики и да осигурим качествена услуга за туристите,“ съобщи заместник-министърът на туризма Павлин Петров.
Проверките обхващат най-натоварените зони на комплекса – плажната ивица, търговските алеи и обекти за настаняване. Основен акцент се поставя върху хигиената, коректното данъчно отчитане, етикетиране на стоките, издават ли касови бележки, както и изпълнение на условията по концесионните договори за плажовете.
„Първото, което проверяваме, е хигиената – там, където е мръсно, има отлив на туристи. Там, където е чисто и подредено – туристът се чувства добре дошъл,“ каза още Петров.
Според институциите, една от най-честите практики е неиздаването на касови бележки, което е нарушение както спрямо държавата, така и спрямо клиента.
„Туристът има пълното право да изисква касова бележка. Ако не я получи – има основание да не заплати за услугата,“ отбеляза Петров.
От Агенцията за защита на потребителите заявиха, че тяхна задача е да гарантират, че „туристът получава точно това, за което плаща – без манипулации и заблуждаващи оферти“.
По време на акцията са констатирани редица нарушения – сред тях липса на етикети на български език, продажба на фалшиви стоки, както и несъответствия в санитарното състояние на обектите. Част от търговците доброволно са затворили обектите си по време на проверките.
От Министерството на туризма съобщиха, че до момента са проверени 189 плажа по Черноморието. На 19 от тях са установени нарушения, включително липса на спасители, неосигурени медицински пунктове, замърсяване и неправилно обособяване на платени и свободни зони.
„За първи път правим толкова мащабна акция с участието на толкова институции едновременно на терен. Проверките няма да са еднократни – ще ги правим целогодишно, като превантивна мярка,“ подчерта зам.-министърът.
От министерството подчертаха, че целта не е санкциониране на всяка цена, а повишаване качеството на туристическия продукт и стимулиране на самоконтрола в бранша.
Иван Виделов, директор на дирекция Контролна и инспекционна дейност в Министерството на туризма заяви за БГНЕС :” КЗП констатираха етикети, които са без надпис на български язик, (само на друг язик.
Другите колеги констатираха наличие на продукти, фалшиви продукти, които в момента ще пристъпят към изземване на тях. Подобни нарушения има доста
От проверяващите органи информираха, че санкциите ще бъдат наложени според правомощията на всяка институция – от актове за административни нарушения, през изземване на фалшиви стоки, до запечатване на обекти при по-тежки случаи.
Акцията в Слънчев бряг е първата от поредица мащабни проверки, които ще обхванат целия черноморски регион. Очаква се те да продължат през целия летен сезон и след него./БГНЕС


Коментари (0)