Приоритетите на „Продължаваме промяната“ не се променят след оставката на Кирил Петков, заяви в Търговище депутатът Николай Денков, цитиран от БТА.
Той е в града за среща с граждани.
Денков посочи, че посоката на партията остава ясна – „към Европа, там където се вземат решения и където са най-богатите държави, включително и в света“.
За стила на работа в „Продължаваме промяната“ Николай Денков отбеляза, че Асен Василев със сигурност ще направи някакви организационни промени, но те по никакъв начин няма променят посоката.
По думите му, съгласно устава на партията има възможност за работа и със съпредседател, и с един председател:
„Ситуацията остава така до септември, когато ще проведем избори за нови контролни органи. Тогава ще се вземе решение дали ще остане един председател или ще бъдат съпредседатели. Това няма значение, стига хората да се разбират помежду.“.
Денков коментира и част от предложенията, които внесе партията по проекта за изменение и допълнение на Закона за предучилищното и училищно образование.
"Важно е да има специални методики за подготовка на деца, чийто език не е достатъчно добре развит. За смесените райони смятаме, че проверката трябва да се случва още в предучилищна възраст и където се вижда, че детето не е подготвено, да се реагира максимално рано, така че щом дойде в първи клас, то вече да има съответния напредък." - посочи той.
Според него има качествена разлика между децата, за които българският език не е майчин и тези, за които той е майчин, но не е достатъчно развит, например децата, които идват от чужбина, от друга система.
„Обърнали сме внимание, че трябва да има различни методики за работа с всяка от тези групи, но трябва да има и специална подготовка на учителите за работа с тези деца, което го няма сега в закона“, изтъкна Денков.
Сред предложенията е и това за регламентиране на стандарт за качествено образование на базата на така наречена оценка на добавената стойност на училищата.
„Предложението ни е в Закона изрично да бъде казано, че тази оценка на добавената стойност ще бъде използвана за оценка на качеството на образованието. Качеството, разбира се, включва и други компоненти, но предимството на този е, че е обективен, ясен, измерим и оттам нататък може да се допълни с различни компоненти, за да бъде максимално представително за различните училища.“ - каза още Николай Денков.


Коментари (0)