ЕК не трябва да допуска Фолксваген да инвестира в Турция. Това е неморално от страна на ЕК и е поредна проява на двойни стандарти спрямо страни като България. Това се казва в позиция на българския представител в Европейския парламент и заместник-председател на ВМРО – Българско национално движение Ангел Джамбазки.
В момента немският автомобилен гигант трябва официално да обяви къде ще построи новия си завод – у нас или в Турция. Позицията си Джамбазки ще изложи още днес, когато ще се проведе първото заседание на ЕП в Страсбург.
Ето и пълния текст на позицията на българския евродепутат:
Неморални инвестиции от предприятия с публично участие в трети страни. Случаят с „Фолксваген АГ“.
Според годишния доклад на „Фолкваген Аутогруп“ от 2018 г., германската федерална провинция Долна Саксония е вторият по големина акционер в предприятието, с 20% от правото на глас в борда на концерна. Така компанията има значително публично участие, регулирано със закона VW-Gesetz от 1960 г. В тази връзка, през последните месеци в турски и европейски медии усилено се коментира, че Фолксваген смята да инвестира в нов завод в Турция.
В резолюцията на Европейския парламент за напредъка на република Турция от 2018 г. ясно се споменават репресиите спрямо журналисти и лица от гражданското общество. И в същата тази държава се препоръчва и замразяване на Инструмента за предприсъединителна помощ (ИПП II), като той се обвърже с условие за подобрения в областта на правата на човека и демокрацията.
Като се имат предвид тези обстоятелства:
Смята ли Европейската Комисия, че е редно компания с публично участие да инвестира в страна, която може да бъде окачествена като ислямизираща се диктатура?
След като Европейският съюз е готов да замрази ИПП II, редно ли е една значителна инвестиция от европейско предприятие с публично участие да бъде насочена към Турция?
Смята ли за редно ЕК да бъдат ощетявани европейските работници като се изнaся производство толкова близо до границите на общността?
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг