7 Декември, 2025

ЕК попари производителите на коли: Санкциите остават

ЕК попари производителите на коли: Санкциите остават

Те не успеят да постигнат целите за емисиите на CO2 до 2025 г.

Европейската комисия заяви, че е „преждевременно“ да се обсъжда евентуално спиране на санкциите срещу европейските производители на автомобили, които не успеят да постигнат целите за емисиите на CO2 до 2025 г., след искане от страна на Франция.

Френският министър на икономиката Антоан Арман призова за отлагане на прилагането на тези потенциални санкции.

Производителите, твърдо ангажирани с електрификацията на автомобилите, не трябва да плащат глоби през 2025 г.“, каза той, цитиран от АФП.

Разговорите за „промяна на позицията“ по този въпрос са „наистина преждевременни“, заяви говорител на Европейската комисия.

„От 2019 г. насам са въведени мерки, „които да позволят на индустрията да извърши прехода. В края на 2025 г. ще видим колко автомобила са били продадени и какви са емисиите“, подчерта той.

Производителите на автомобили трябва да се съобразяват със средното годишно ниво на емисиите на всеки продаден в Европа автомобил.

Този стандарт, известен като CAFE (Corporate Average Fuel Economy), изисква от производителите да продават все по-малко замърсяващи автомобили.

Досега стандартът се спазваше в голяма степен, но от януари 2025 г. трябва да се достигне ново ниво.

Арманд вече беше посочил, че френското правителство „не предвижда“ автомобилните производители да бъдат санкционирани на европейско равнище за неспазване на стандартите за емисиите на CO2, но това искане за отлагане е нещо ново, което министърът представя на европейско равнище заедно с колегата си Марк Фераси, френски министър на промишлеността.

Повечето европейски производители на автомобили призоваха за спешни мерки за помощ, за да се справят със затягането на стандартите за емисиите на CO2 през 2025 г., които според тях няма да могат да изпълнят, особено поради намаляването на продажбите на електрически автомобили.

Френският концерн Renault например поиска от Брюксел да преразгледа своите цели за емисиите на CO2 от 2025 г.

Но европейският номер 2, Stellantis, се противопоставя на това, изтъквайки усилията, които е положил „в продължение на няколко години“./ БГНЕС
Сподели:

Коментари (0)

Руският сенчест флот се разпада, сочи анализ на Frontline report

Руският сенчест флот се разпада, сочи анализ на Frontline report

Украински атаки, отказващи застрахователи и нови европейски правни мерки поставят руския сенчест флот на ръба на колапс. Дронови удари в Черно море, инциденти край Сенегал и затягане в Балтика: Русия губи контрол над флотилията, която използва за заобикаляне на санкциите.

КЗК с тежка констатация: Има изкривяване на пазара за храни у нас - от производство до търговия

КЗК с тежка констатация: Има изкривяване на пазара за храни у нас - от производство до търговия

Продукцията става все по-силно зависима от внос, а резултатът от това е осезаемо повишаване на цените за потребителите

Путин и индийския премиер са на разговори за търговията с оръжие и петрол

Путин и индийския премиер са на разговори за търговията с оръжие и петрол

Путин е на първа визита в Индия от четири години, чиято цел е да се засили търговията с важен купувач на руско оръжие и суров петрол, след като западните санкции засегнаха десетилетните връзки между Москва и Делхи