Причините за трагедията край Своге са комплексни. Тази теза защити инж. Ясен Ишев, председател на УС на Научно-технически съюзи по транспорта в студиото на "България он Еър".
"Както мократа настилка, износената настилка, може би и по-високата скорост. Не мога да кажа самият автобус какво е било неговото състояние, дали гумите не са били износени", обясни инж. Ишев.
По думите му най-обезпокояващото в този случай е, че са били подавани много сигнали за състоянието на пътя, но на тях не е реагирано.
"Проектът не е бил добър значи. Тази еластична преграда там едва ли може да спре автобус. Може би такъв е бил проектът", коментира още председателят на УС на Научно-технически съюзи в транспорта пред Bulgaria ON AIR.
Той допълни също, че пътят в този район е добър, но инж. Ясен Ишев беше категоричен, че институциите трябва да се доверяват на експерти като него, които да правят инспекции по пътна безопасност по шосетата в страната.
В закона е записано, че такъв одит трябва да се прави два пъти в годината.
![Експерт: Комплексни са причините за кървавата драма край Своге](/static/downloads/uploads/Images_3/K/katastrofa_svoge.jpg)
Най-обезпокояващото в този случай е, че са били подавани много сигнали за състоянието на пътя, но на тях не е реагирано, изтъква инж.Ясен Ишев
Фактор Фактор
Още от Улицата
Живков побъркал Държавна сигурност с разнопосочни нареждания за преименуването на българомохамеданите
Документът от 28 май 1965 г. и е на ДС подробно са описани различните нормативи разпоредби, които тогавашното правителство под ръководството на премиера Тодор Живков е дало в началото на същата година за извършване на подмяната на паспортите на тези хора
Етнографският музей школува децата как да си оплетат мартеници
Детската работилница е под мотото "На́ на тебе мартеница, дай на мене здраве“, тя е на всеки кръгъл час
500 кг боклук изхвърля средно българинът за година
Пластмасата е най-големият „донор“ за боклук, добрата новина е, че има намаление с 4.41% на пластмасовите опаковки в кофите за смет през 2023 година