Вместо дългосрочно прекратяване на огъня или устойчив мир, Русия предлага само краткосрочно „примирие“ (от 8 до 11 май), настоявайки за отстъпки, по-специално за премахване на санкциите, особено тези, засягащи авиационната индустрия. Това написа ръководителят на офиса на президента на Украйна Андрий Йермак в колонката си в The Guardian.
Според него, ограничителните мерки в момента възпрепятстват достъпа на руските авиокомпании до западните пазари и блокират вноса на ключови резервни части, услуги по поддръжка и друго оборудване, което би могло да бъде използвано за военни цели.
„На пръв поглед исканията на Москва изглеждат хуманитарни и икономически, прости и лесни за изпълнение. Зад привидно мирния характер на искането обаче се крие постигането на политическо и военно предимство, което облекчаването на санкциите срещу авиацията, което ще даде на руския президент и неговата военна машина. Тези санкции са доказателство за това колко сериозно и ефективно се ограничават военните възможности на Кремъл“, подчертава Ермак.
Той припомни, че така нареченият сектор на гражданската авиация на Русия се е превърнал в прикритие за логистика, транспорт и контрабанда в интерес на руската армия.
„Гражданските авиокомпании и летища участват активно в заобикалянето на международните санкции, като доставят критични компоненти на санкционирани индустрии. Товарни превозвачи като „Волга-Днепър“ предоставят услуги за военен транспорт. „I Fly“, чартърен превозвач, съобщава, че превозва войници до фронтовата линия чрез Националния център за съпротива на Украйна. Летище „Внуково“ в Москва, някога туристически център, е под санкции на ЕС заради ролята си в подкрепа на войната. Летище „Псков“ обслужва както граждански, така и военен транспорт.“
Ермак подчерта, че тези санкции не са просто неудобство: те са пряка пречка за продължаващата война на Русия срещу Украйна.
Превод: Faktor.bg


Коментари (0)