24 Ноември, 2024

ЕС: Платформата X на Мъск е шампион по дезинформация сред социалните мрежи

ЕС: Платформата X на Мъск е шампион по дезинформация сред социалните мрежи

X-онлайн платформата, известна преди като Twitter, е с най-голям дял на дезинформация сред социалните мрежи, разгледани в рамките на пилотен анализ на ЕС, заяви високопоставен служител, предаде АФП.

Анализът, извършен в продължение на три месеца в държавите от ЕС - Испания, Полша и Словакия, разкри, че X далеч не отговаря на изискванията на кодекса на ЕС за практическите стандарти за борба с дезинформацията, заяви заместник-председателят на Европейската комисия Вера Йоурова.

Twitter беше една от десетките компании, управляващи социални медийни мрежи, които се присъединиха към доброволния кодекс на практиката, когато той беше въведен през 2018 г.

Но след като беше поета от Илон Мъск, който я преименува на X, компанията се оттегли от кодекса на ЕС.

"X, бившият Twitter, който вече не е в обхвата на кодекса, е платформата с най-голямо съотношение на публикациите с невярна и дезинформационна информация", каза Йоурова.

Тя говори, след като 44-те компании, които все още са се присъединили към кодекса на практиката - сред тях са компанията майка на Facebook Meta, собственикът на YouTube Google и китайският TikTok - предадоха първите си пълни доклади за спазването на кодекса.

Макар и на доброволен принцип, аспектите на кодекса са в основата на части от новото законодателство на ЕС, известно като Закон за цифровите услуги, който влезе в сила миналия месец и който заплашва с огромни глоби в размер до шест процента от световния оборот за компаниите, за които се установи, че го нарушават.

"Г-н Мъск знае, че не може да се освободи от отговорност, ако напусне кодекса на практиките, защото сега Законът за цифровите услуги се прилага изцяло", каза Йоурова.

"Моето послание за Twitter е: трябва да спазвате твърдия закон (DSA). Ние ще следим какво правите", каза тя.

Борбата на Европейския съюз срещу дезинформацията придобива все по-голямо значение с нарастването на осведомеността за опитите на Русия да повлияе на европейското обществено мнение, докато води война в Украйна.

Брюксел желае онлайн платформите да работят усилено за ограничаване на дезинформацията преди изборите за Европейски парламент, които ще се проведат през юни следващата година.

Рискът, който представляват руските онлайн тактики, е "особено сериозен", заяви заместник-председателят на Комисията.

"Руската държава се е включила във войната на идеите, за да замърси нашето информационно пространство."

Тя заяви, че между януари и април Google е прекратила повече от 400 канала в YouTube, замесени в "операции за влияние", свързани с руската държава, и е премахнала реклами от 300 сайта, свързани с руски пропагандни агенции.

Проверките на фактите в TikTok на кратки видеоклипове на руски, украински и беларуски език също са довели до премахването на 211 реклами, каза тя, а търсачката Bing на Microsoft е понижила рейтинга на "съмнителна информация" при стотици хиляди запитвания, свързани с войната.

Тя заяви, че е започнала работа и по предпазни мерки за предотвратяване на масовото разпространение на дезинформация чрез генеративен изкуствен интелект преди европейските избори.

Йоурова добави, че скоро ще се срещне с представители на OpenAI, компанията, която стои зад ChatGPT. /БГНЕС

Сподели:

Писториус: Нахлуването на Путин в Украйна отдавна не е само регионална война

Необходимо е да се увеличат инвестициите в отбраната

Фон дер Лайен: Споразумението от COP29 бележи нова ера

Това споразумение ще даде възможност да се „стимулират инвестициите в енергийния преход и да се намалят емисиите на парникови газове“

След Сингапур Радев пристигна във Виетнам

Посещението на Радев ще започне със среща с общността на училите и работилите в България виетнамски граждани