През 2020 година "Фолксваген" има намерение съвместно с шведските си партньори да започне изграждането на предприятие за производство на акумулатори в Долна Саксония.
Германският автомобилен концерн "Фолксваген" започна производството на собствени акумулаторни батерии за електромобили. В град Залцгитер беше пуснато пилотно производство на такива батерии. В концерна разчитат по този начин да натрупат необходимия опит, който ще им позволи заедно с шведската фирма „Нортволт” да развият масово производство на акумулатори.
Още новини от света и България четете тук!
Според председателя на надзорния съвет на концерна Ханс Дитер Пьотч, със своето производство и центъра за върхови постижения в Залцгитер, "Фолксваген" ще даде решаващ принос за развитието на производството на батерии в Германия.
"Фолксваген" и „Нортволт” планират през 2020 г. да започнат изграждането на завод за производство на акумулаторни батерии с обща мощност 16 гигаватчаса. Въвеждането в експлоатация се очаква да стане в края на 2023 – началото на 2024 година. През това време ще бъдат открити 1000 работни места, от които 700 ще бъдат в съвместната германско-шведска пилотна фирма.
Очаква се "Фолксваген" да инвестира в производството на акумулатори над 1 милиард евро.
В така наречения център за върхови постижения около 300 служители на "Фолксваген" ще се занимават с разработване и тестиране на технологичните процедури за производството на литиево-йонни акумулатори. През 2020 година отново в Залцгитер ще отвори врати предприятие за утилизацията на отработилите батерии. Като цяло, концернът ще инвестира повече от 1 милиард евро в собствено производството на акумулаторни батерии за електромобили, от които 900 милиона ще бъдат предоставени на съвместното германско-шведско предприятие.
През ноември 2019 г. ще започне производството на първия сериен електрически автомобил на германския концерн VW ID.3, след което се предвижда производството на нови модели.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг