В деня на оставката е проведен съвет на коалицията, на който е взето окончателното решение. Тогава станало ясно, че правителството си тръгва. Но сигналите за това са били налице още след първия голям протест – управлението „на инат“ е било невъзможно, а обществената енергия е трябвало да получи шанс. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията в оставка Гроздан Караджов в ефира на бТВ.
По думите му мандатоносителят е съобщил решението за подаване на оставка, без срещу него да има съпротива. Според Караджов сега най-важното е тази енергия да бъде насочена към участие в честни и почтени избори.
„Не мога да кажа лоша дума за протест. Можем да чуем за недъзите на управлението от тях“, подчерта той.
Караджов защити работата на кабинета, като го определи като силен и упорит екип, работил дълги часове в тежка ситуация. „Всички заварихме отчаяна ситуация, закъсали реформи. При мен нямаше нито една започната реформа. От инвестициите само служебният министър преди мен бе направил една от тях“, каза вицепремиерът в оставка.
Той коментира и отношенията си с ИТН, заявявайки лоялност към онези, които са го оценили професионално. „Аз имам лоялност към тези (ИТН – бел. ред.), които са видели, че имам някакви качества. Орлин Алексиев не ми се е обаждал, не ме е управлявал“, допълни Караджов.
По темата с танкера „Кайрос“ край Ахтопол транспортният министър обясни, че плавателният съд вече е закотвен и не се движи. „Това е един от двата ударени от украинските военни сили танкери. Собственикът на този у нас е Китай. Сериозен пожар е вилнял. Грешката на турската страна е, че не ни уведомяват официално. Макар да го следим отдалеч, никой няма представа, че ще изпадне в такова положение“, заяви той.
Относно блокадата на гръцката граница Караджов посочи, че България води диалог с Европейската комисия, а развитието зависи от вътрешнополитическата ситуация в Гърция. „Представиха се исканията на протестиращите. По всички европейски директиви това е забранено – възпрепятстване на свободното придвижване“, подчерта той.
Караджов информира и за решенията в железопътния сектор. „Ще продължи либерализирането в сектора на пътническите железопътни превози. С мое решение днес са определени избраните изпълнители за 3-те обособени позиции. Северният и южният превозвач се присъждат на единствената друга фирма, кандидатствала за тях – „Ивкони експрес“, а БДЖ ще вземе лота на западния превозвач. Т.е. БДЖ остава с 85% от общите превози на пътници“, заяви той.


Коментари (0)