23 Декември, 2025

Гроздан Караджов: Сключен е договор за озеленяване на АМ "Хемус", а магистрала няма

Гроздан Караджов: Сключен е договор за озеленяване на АМ "Хемус", а магистрала няма

Гроздан Караджов

„Автомагистрали“ са сключили договор за доставка на озеленяване на АМ „Хемус“, но не е сключен такъв за строително-монтажни дейности на магистрала. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов пред БТВ. По думите му има само договори за доставка на материали – чакъл, бетон, желязо. Според него към днешна дата не може да се даде краен срок за завършването на аутобана през Северна България.

„Сключени са договори за 10 участъка за оставащите 240 км от АМ „Хемус“, които не са изградени. Един единствен от тях е сключен по ЗОП (б.р. Закон за обществени поръчки), той си върви добре и ще бъде завършен в срок. За останалите 9 е приложен „инхаус“ механизма“, обясни регионалният министър. Той поясни, че държавното дружество „Автомагистрали“ няма нито необходимата техника, нито нужните служители, за да завърши процедурите. Караджов уточни, че по въпросните 10 участъка са възложени процедури за 4 млрд. лв., като от тези пари са преведени ефективно 1,3 млрд. лв. „Преведени са на фирмите, с които „Автомагистрали“ е сключила договори по „инхаус“. Аз не мога да твърдя коя фирма е куха и коя – не, има си разследващ орган. Никой министър на регионалното развитие няма разследващи правомощия. Във всичките 9 участъка - с „инхаус“, започва строителството без да има нито един проект, посочи той и обясни, че Народното събрание трябва да узакони строителството на тези участъци.

Министърът беше категоричен, че следващите поръчки ще минават по ЗОП, ще се ограничи и практиката строителят сам да проектира изпълнението. По думите му към момента няма нито един готов проект за голям инфраструктурен проект. „На идейна фаза започва реалното проектиране на скоростния път от Русе до Велико Търново. Отсечката Бяла-Русе, където стават най-много катастрофи с жертви – трябва да свалим обаче трафика между Търново и Габрово, което едва ли е мечта на габровци. Затова пътят от Русе ще се пресече с АМ „Хемус“, ще мине през Търново, а двулентовата отсечка – да стане четирилентова“, коментира Караджов. Той каза още, че проект за тунел под Шипка също няма.

Сподели:

Коментари (0)

Проф. Павлов: 2025 г. бе лоша за българо-македонските отношения, вината е на Скопие

Проф. Павлов: 2025 г. бе лоша за българо-македонските отношения, вината е на Скопие

Очаквам още по-голямо засилване на стремежа на режима на Мицкоски, подобно на Груевски преди години, да се разграничава историята на Македония от тази на България, което е някакъв абсурд от гледна точка на историческата наука, казва още историкът

Румяна Коларова: Не изключвам МЕЧ, "Величие", "Възраждане" и БСП да работят за идеите на Радев

Румяна Коларова: Не изключвам МЕЧ, "Величие", "Възраждане" и БСП да работят за идеите на Радев

Политическият пейзаж в България отново се раздвижи след подадената оставка на кабинета

Весела Чернева: ЕС се отказа от замразените руски активи след като Макрон "предаде" Мерц

Весела Чернева: ЕС се отказа от замразените руски активи след като Макрон "предаде" Мерц

По думите на зам.-директора на Европейския съвет за външна политика България в Брюксел са били изненадани от колебливата позиция на България