Георги Вулджев, стопкадър: Българска свободна телевизия
"Икономическият растеж в дългосрочен план зависи от спестявания, от инвестиции в капитал. Румъния явно спестява и инвестира повече от нас и ни изпреварва в икономическото си развитие", коментира пред БНР икономистът от ЕКИП Георги Вулджев и допълни, че политическата нестабилност е допълващ икономическия фактор, който ограничава чуждестранните инвестиции в България.
Според него няма да видим бюджет, изготвен от новия парламент, а най-реалистичният вариант е да се приеме предложението на служебното правителство.
Вулджев коментира още:
"Във фискално отношение ситуацията прогресивно се влошава, затова е добре да няма предизборно свързани спекулации с бюджета. От 2020 година насам няколко парламента приеха бюджети с неблагоразумни фискални политики, особено в сферата на разходите. Ако искаме да гарантираме фискална стабилност в идните години, има нужда от замразяване на разходи в бюджета. В този смисъл е рисково поставянето на бюджета като политически заложник в договорки".
По думите на икономиста трябва да се намери как да се овладее ръста в държавните разходи, основен източник на фискални рискове в момента.
"Не можем да си позволим допълнителни нови харчове, които ще ни увеличат дефицита. Няма как да очакваме и същия ръст от данъчните приходи. Голямото възстановяване на икономическата активност след пандемията вече премина. Няма откъде да дойде нов прилив на приходи, толкова съществен, какъвто видяхме през миналата година. В краткосрочен план е важно да не се гласуват нови крупни разходи, особено за социални плащания. Колкото е възможно да се ограничат вече гласуваните разходи - кризисни помощи".
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона