Връщането на камионите в страната, в която е регистрирана фирмата, на 8 седмици, ще увеличи въглеродните емисии с 2.9 млн. тона до 2023-та година - това сочи проучване на експерти по поръчка на Европейската комисия във връзка с отражението на този пункт по приетия през лятото пакет "Мобилност".
Проучването, цитирано от БНР имаше за цел да анализира въздействието от връщането на камионите върху целите на Зеления пакт. Проучването показва още, че квотите за каботаж, които много страни-членки искат да въведат, могат да доведат до допълнителни въглеродни емисии от 397 000 тона, както и да имат дългосрочно негативно влияние върху железопътния и интермодален транспорт.
Така в резултат на връщането на камионите и на ограничението на каботажа може да се стигне до допълнителни 3.3 млн. въглеродни емисии годишно, което е сравнимо с транспортни емисии в Естония за една година.
На тази основа, Европейската комисия възнамерява да започне дискусии със страните-членки, Европарламента и всички засегнати страни.
Пакетът "Мобилност", приет в настоящия си вид, трябва да влезе в сила от 21-ви февруари 2022-ва година. България, заедно с още 8 държави от периферията на ЕС, заведе дело в Съда на ЕС срещу пакета.
На тази основа, Европейската комисия възнамерява да започне дискусии със страните-членки, Европарламента и всички засегнати страни
Фактор Фактор
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона