Влезе в сила изискването камионите, с които се извършват международни превози, да бъдат връщани на всеки 8 седмици до страната на регистрация, а от 2 февруари е в сила и изискването за командироване по Пакета "Мобилност".
От Съюза на международните превозвачи са поискали среща с премиера Кирил Петков. Те очакват той да съдейства за намаляване до минимум на последствията за бизнеса им от пакета "Макрон".
Не може да се каже, че бизнесът е наясно вече и знае как ще става връщането на превозното средство на всеки осем седмици до страната, в която е неговата регистрация, обясни изпълнителният директор на Съюза Йордан Арабаджиев, цитиран от БНР.
„Към момента все още няма яснота нито по какъв начин ще се осъществява контролът, нито по какъв начин ще се правоприлага, но така или иначе ще трябва на всеки 8 седмици нашите превозвачи да прибират превозните си средства, независимо дали са натоварени или не, което ще бъде сериозен удар по българския транспортен бизнес“.
Той каза още, че над 30 000 камиона работят на вътрешноевропейския пазар и шофьорите им ще бъдат засегнати от правилата на мобилния пакет. От Съюза на международните превозвачи очакват държавата да припознае проблемите им и да помогне, за да може браншът да остане конкуретноспособен на европейския пазар:
"В проекта за изменение на закона за автомобилните превози са разписани правилата за транспониране на директивата за командироване. Ние там имаме конкретни предложения, които за съжаление, не бяха отчетени и не присъстват в проекта. Очакваме във фазата на обществено обсъждане да дадем нашите предложения и се надяваме, че те ще бъдат възприети в парламента. Например третиране на едно от съображенията в директивата по отношение на специфичните добавки, които се дават при командироване. Това е едно съществено предложение, което ако се вземе в предвид, че облекчи работата на българския транспортен бизнес. Поискали сме среща с министър-председателя. Както знаем, и в коалиционното споразумение един от приоритетите, свързан с автомобилния транспорт, е точно защитаване на националния интерес на българските превозвачи по отношение на мобилен пакет едно".
От 2 февруари е в сила и изискването за командироване по пакета „Мобилност“, заради който 9 държави, сред тях и България, подадоха обща жалба до Европейския съд за спиране на разпоредбите . Докато чака окончателното му произнасяне, страната ни подаде през октомври отново иск за отлагане на пакета.
„Знаем, че България е подала искова молба за спиране действието на пакета докато съдът се произнесе по основното дело. Към момента ние нямаме информация какво се случва с тази искова молба“, коментира още Арабаджиев.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона