Това стана ясно от интервюто на енергийният министър Драгомир Стойнев пред Дарик.
По думите му в България е имала големи очаквания от позитивен резултат от подобни преговори, но кризата налага промени в ситуацията и те се отлагат за неопределено време.
Ние сме страна от Европейския съюз и трябва да се съобразим с това. Надявам се да не се мисли само за богатите страни, когато ЕС води преговори, коментира Стойнев.
Министърът подчерта, че ако отново бъде спрени доставките на природен газ заради украинската криза, загубите за икономиката ще бъдат 2 млрд. лева месечно. По думите му преките загуби ще бъдат 900 млн. лева на месец, но кумулативно за икономиката ни те ще набъбнат повече от двойно.
Стойнев заяви, че засега нямаме никакви опасения за спирането на руския газ. Освен това в момента се нагнетява и газ в Чирен - т.е. се извършват превантивни дейности срещу евентуално спиране на доставките, за да не бъде поставена страната ни в критична ситуация.
Според Драгомир Стойнев, за първи път президентът Росен Плевнелиев е демонстрирал „последователна политика” с посещението си в Катар и водените от него преговори. „Напълно реалистичен е газовият коридор Юг - Север”, каза Стойнев. По думите му той не е идея на президента Плевнелиев, а на Висшеградската четворка.
Министърът изтъкна още, че България може да претърпи щети от кризата в Украйна и от гледна точка на туризма. В момента страната ни участва във всички изложения в Русия и Украйна за привличане на туристи, но трябва да се има предвид, че украинците ще изгубят покупателна способност заради кризата и може да преразгледат намеренията си да пътуват.
Още от Бизнес
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит