Приватизационната процедура за "БДЖ-Товарни превози" ще бъде спряна, а в компанията започват масови уволнения, пише Клуб Z, като се позовава на информация на източници от компанията.
Още в края на миналата седмица синдикалните лидери в жп превозвача са били попитани как гледат на план за реформи за запазване на компанията като държавна и провеждане на оздравителна програма. Профсъюзите отговорили утвърдително и в четвъртък е насрочена първата среща, на която Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще обяснява идеите си за бъдещето на железницата.
Синдикатите чакат да чуят и колко от членовете им е планирано да отидат на трудовата борса. Най-оптимистичната прогноза е за между 500 и 700 служители, но има вариант и да са повече от 1000.
"Ние сме категорично против приватизацията на БДЖ-Товарни превози". Заявили сме го от самото начало и сме готови в компанията да започнат истински реформи", заяви Марио Нинов от КТ "Подкрепа" пред изданието.
Според него съкращенията са наложителни, но компанията можела да оцелее и без те да са масови. Нинов смята, че голямата част от уволнените трябва да са от административния персонал.
От КНСБ също знаят, че оцеляването на товарното поделение на БДЖ е невъзможно без стотици хора да загубят работата си.
"Намираме се в деликатна ситуация. Компанията в момента е непродаваема и със сигурност ще се наложи освобождаването на голяма част от персонала", обясняват от профсъюза.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг