Има системно недалновидно управление на железниците и няма единна държавна политика по отношение на тяхното развитие. Това каза в студиото на „Тази сутрин” по bTV бившият служебен министър на транспорта Кристиан Кръстев.
Когато се прави щатно разписание, се съобразяват времената, необходими за придвижване на пътници, особено когато става дума за близки населени места, където има движение на хора, които отиват на работа и се връщат, отбеляза бившият транспортен министър.
Коментарът му беше по повод случая, при който след зрителски сигнал и репортаж на bTV БДЖ пусна влак, който беше спрян с влизането в сила на новото разписание на железниците - за линията от гара Лакатник до София.
В цялостната политика на държавата до този момент не съм виждал приоритет български държавни железници, посочи Кръстев.
Той даде пример с Франция, която е 9 пъти по-голяма като население и 5 пъти по-голяма като територия от България и се получава 20 пъти повече субсидия за железопътните превози.
Навсякъде по света пътническите превози са държавна политика. Те са социална дейност. Няма пътнически превози в света, които да са на печалба, подчерта бившият транспортен министър.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг