Той е получен преди няколко дни от Съвета за електронни медии. В него се казва, че КЗК трябва да разгледа само един аспект на рекламата - дали е заблуждаваща, тъй като подобно тълкуване се прави според Закона за защита на конкуренцията, подчертава шефът на СЕМ Георги Лозанов.
"В рекламата се казва, че не е сирене, а деликатес, което означава, че продуктът е повече от сирене. Ние не можем да преценим има ли заблуда, затова сме им пратили сигнал още преди Коледа", обясни Лозанов.
Утре Националния съвет за саморегулация в рекламата се събира на заседание за клипа с булката. След като разгледа рекламата, много е възможно съветът да излезе още същия ден с решение. Ако прецени, че има нарушение на етичните правила, ще препоръча на рекламодателя клипът да бъде свален от ефира.
Той може и да не се съобрази с нашето решение, тъй като не е член на НСС, обясни на свой ред секретарят на съвета Ели Михайлова. Стигне ли се дотам, тогава вече СЕМ има право да се намеси и да посъветва телевизиите да спрат рекламата.
Междувременно в СЕМ е постъпила нова вълна жалби срещу реклама, в която хан Кубрат представя мобилен телефон. 20-ина зрители са възмутени, че наблюдават гавра с историята. В клипа главният герой се казва Ханку Брат и чупи сноп пръчки.
"Не открихме гавра. Хан Кубрат не е национален символ като знамето и герба. В рекламата е използвана ирония, шарж, създаден е митопоетичен образ", категоричен е шефът на СЕМ Георги Лозанов.
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг