От Бернската конвенция приеха доводите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и отхвърлиха проекта за 15 км. тунел, за който така упорито лобираха еколозите в България.
Според европейските ни партньори страната ни успешно е защитила подхода си при изготвяне на екологичната оценка за автомагистрала "Струма", лот 3.2, пред членовете на конвенцията. Затова досието на проекта не е било отворено по време на заседанието на комитета миналия четвъртък въпреки настояванията на български екологични организации.
"Бернската конвенция не служи като инструмент за пропаганда и натиск или за налагане на едно или друго проектно решение, нито е инструмент за осигуряване на финансиране. Фактът, че досие за проекта не беше открито, ясно показва, че от българска страна в подготовката на проекта до момента не са допуснати недостатъци", обясняват от министерството.
От МРРБ заявяват още, че до момента в преговорите с Европейската комисия и всички заинтересовани групи е провеждан прозрачен и ясен диалог с експерти и граждански организации, без да са скривани или пренебрегвани факти или предложения. "През всичките 26 години, през които страната се е опитвала да финализира процеса за отклоняване на трафика от Кресненското дефиле, е защитавала националния интерес. Агенция "Пътна инфраструктура" като приемник на Националната компания "Стратегически инфраструктурни проекти" заявява, че по вина на държавата не е загубен нито ден през това време за проектирането и строителството на проекта, както се твърди в съобщението, и са разглеждани отговорно всички предложения и становища".
Още от Бизнес
ЕK официално оспори пред СТО китайските антидъмпингови мита върху брендито
Китай трябва да даде отговор в рамките на 10 дни
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам