25 Ноември, 2024

"Евроинс" се съмнява в умишлен фалит на "Алфатур", ще сезира прокуратурата

"Евроинс" се съмнява в умишлен фалит на "Алфатур", ще сезира прокуратурата

Застрахователното дружество "Евроинс", с което обявилият неплатежоспособност туроператор "Алфатур" има застраховка "Отговорност на туроператора", планира да сезира прокуратурата за умишлен фалит на туристическото дружество.

Представител на "Алфатур" не е потърсил контакт със застрахователя, не го е уведомил за невъзможността да покрия плащанията си и не е предоставил информация за състоянието си до момента. Това става ясно от съобщение, публикувано на сайта на "Евроинс".

"Изразяваме нашето учудване за действията предприети от туроператора и смятаме да сезираме правоохранителните органи за извършено престъпление и умишлен фалит на туристическа компания "Алфа тур", пише застрахователят.

Междувременно Министерството на туризма съобщи чрез БТА, че е уведомено от "Алфатур" вчера и следи ситуацията.

"Евроинс" уверява, че застраховката покрива отговорността на туроператора за причинени през застрахователния период имуществени вреди на потребителите, включително при неплатежоспособност и несъстоятелност на туроператора. Застраховката гарантира всички депозити и предплатени суми на клиентите на туроператора, за които не са предоставени туристически услуги, в резултат на което всички засегнати клиенти на "Алфатур" АД ще получат от "ЗД Евроинс" АД полагащото им се обезщетение.

Освен това застрахователната сума по договора между "ЗД Евроинс" АД и "Алфатур" АД е презастрахована при водещ презастраховател с висок рейтинг. В съобщението на "Евроинс" не се посочва сумата, но според "Алфатур" покритието е 1.4 млн. лв.

Обхватът на застраховката включва:

- възстановяване на платените от клиентите на "Алфатур" АД суми по договори за организирано групово или индивидуално туристическо пътуване преди започване на пътуването;

- заплащане на разликата между платената от клиентите на туроператора сума по договора и сумата на действително предоставените услуги, в случаите, когато по време на пътуването са предоставени само част от уговорените услуги;

- разходите, свързани с връщането на клиентите на туроператора до началния пункт на пътуването.

"Евроинс" АД уверява всички потърпевши клиенти на "Алфатур", че ще разгледа всички постъпили претенции и ще изплати полагащото им се застрахователно обезщетение, пише още "Дневник". Необходимите документите, които клиентите на "Алфатур" АД следва да попълнят и представят в офис на дружеството са:

- Уведомление за щета по образец на "ЗД Евроинс" АД

- Заверени за вярност с оригинала копия на следните документи: договор с туроператора "Алфатур" АД, както и разходни документи: фактури, касови бонове, квитанции, извлечения от банкови сметки и други. В случай на необходимост "ЗД Евроинс" АД си запазва правото да поиска от клиентите на туроператора допълнителни документи.

Претенции за обезщетение придружени с необходимите документи могат да се подават във всеки офис на "ЗД Евроинс" АД или по електронен път на имейл: [email protected]

Подробна информация и указания за начина на подаване на претенция за обещетение можете да получите на телефон 02/4895443 и национален телефонен номер 0700 17 241 и телефон . Линията е отворена от понеделник до петък в рамките на работния ден.

В сайта на туроператора се казва, че днес - 13 декември, ще бъде публикувана и подробна информация за стъпките, документацията и процедурата за предявяване на обезщетението към "Евроинс". Уверява се, че тези процедури ще бъдат изрично съгласувани със застрахователната компания.

Сподели: