24 Ноември, 2024

Комисията за защита на потребителите: Избягвайте да пазарувате от амбулантни търговци по Великден

Комисията за защита на потребителите: Избягвайте да пазарувате от амбулантни търговци по Великден

Димитър Маргаритов

Един от рисковете по време на великденското пазаруване са фалшивите отстъпки

Хората да не се изкушават от примамливи оферти на амбулантни и временни търговци по Великденските празници, а да предпочитат търговски обекти. Това препоръча председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов в ефира на "Дарик".

Той посочи, че целта на контролните органи е да бъде ограничено до минимум нерегламентираното предлагане на хранителни стоки и на продукти, които могат да застрашат здравето и подчерта, че в последните години такива случаи все по-рядко се срещат. "Все пак, такива рискове съществуват и ние сме длъжни да предупредим, наред с това, че най-напред сме длъжни да си свършим работата и да не го допускаме", каза още председателят на КЗП.

Маргаритов потвърди, че комисията и Българска държавна агенция по безопасност на храните (БАБХ) извършват превантивни проверки на най-често пазаруваните хранителни стоки за Великден - козунаци, яйца, агнешко месо. "Ние следим за коректното обявяване на произхода и на цената. Колегите от БАБХ взимат и проби, които могат да бъдат тествани, за да се установи качеството на продукта и дали той е в срока на годност", обясни той.

Относно Великденските намаления Маргаритов акцентира върху риска от фалшиви отстъпки. "В онлайн търговията сме правили такива експерименти - следим динамиката на цената и установяваме, че понякога търговецът два-три дни преди началото на промоционалната кампания вдига цената и след няколко дни я сваля на нивото, на която е била преди, като твърди, че е направил 30% намаление", даде пример той. И сподели впечатления, че потребителите все по-малко се "хващат" на подобни трикове. Председателят на КЗП коментира и туристическите пътувания във връзка с предстоящите празници. "Резервациите в последния момент са доста рискови. Защото отвсякъде ще започнат да ни заливат т.нар. "топ оферти", посочи Маргаритов.

Той препоръча потребителите да запазят хладнокръвие и да не се доверяват само на гръмките анонси. При проблеми туристите могат да разчитат на съдействието на Комисията, която реагира на всеки сигнал, освен че извършва проверки по свои планирани кампании. Но, за да не се стига до неприятни моменти, при избора на почивка е добре потребителите да се уверят, че насреща стои реален търговец и че той може да им предложи условия, каквито очакват да получат.

Сподели: