Той изрази надежда, че въпреки тежката ситуация в железниците, няма да се стига до спиране на спиране на пътническите влакове, като своевременно ще се търси решаване на проблема.
Московски обаче призна, че причината да бъде спряна държавната субсидия за БДЖ е неизплатен заем, теглен от БДЖ през 1995 г.
Тъй като кредитът е бил по договор с държавна гаранция, след като се е оказал необслужван, банката директно си е дръпнала нужната вноска от държавния бюджет,
обясни Московски. Съответно пък Дянков е спрял да плаща държавна пара на железниците.
По думите на Московски продължавали разговорите между екипите на финансовото и транспортното министерство.
Заемът е теглен за нуждите на НКЖИ, но когато е сключван преди 17 години, жп инфраструктурата бе в обща компания с БДЖ. Затова и в момента го отнася БДЖ, а на следващ етап може да го отнесат и пътниците. Договорът по кредита е с държавна гаранция, затова и когато компанията е спряла изплащането на вноските, банката директно си е блокирала дължимата сума от държавния бюджет.
Юристите умуват на какво основание да задължат НКЖИ да си поеме изплащането на вноските, за да бъде възстановена държавната субсидия и влаковете да не спрат.
{fcomment}
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг