"Към момента фазата на обсъжданията по Пакет "Мобилност" в Съвета на Европа е приключила, там нещата вече са решени. Топката е в Европейския парламент, до 10 януари няма какво да се случи, за да кажем, че тогава няма да има протест. Нямаме друг ход, освен протест, за да бъде чут нашият глас", заяви пред БНТ председателят на Съюза на превозвачите в България.
"Ако рестрикциите бъдат приети, ще се стигне до фалит на малки и средни предприятия, големи фирми ще прелокират бизнеса си, а икономиката ни ще загуби сериозен дял от БВП. Това е удар срещу българската икономика, не само срещу превозвачите", предупреди Арабаджиев.
По думите му превозвачите ни ще загубят конкурентоспособност, тъй като това ще доведе до увеличение на административните разходи.
"Пакет "Мобилност" има за цел превозвачите от Източна Европа да бъдат изтласкани от единния пазар. В началото единомислещите страни формираха блокиращо малцинство. Чехия и Словакия явно нещо са изтъргували и подкрепиха общия подход. Това може да е и заради конкуренцията на български и румънски превозвачи. Може да има и нещо обещано като политически елемент", коментира той.
Следва политическо решение, от следващата седмица българските превозвачи започват срещи с евродепутати и политици, за да може те да обяснят по линия на европейските политическите семейства до какво ще се стигне в крайна сметка, ако Пакет "Мобилност" бъде одобрен.
Още от Бизнес
Търговската война на Тръмп и последиците за Европа
Има и прогнози, съгласно които доларът може скоро да стане по-скъп от еврото
Цените на криптовалутите се сринаха, 200 милиарда долара са изтрити
Трейдърите внимателно следят развитието на ситуацията с биткойна,
UniCredit отправи оферта за придобиването на Banco BPM на стойност 10 млрд. евро
Офертата има за цел да „засили конкурентната позиция на банката в Италия, като генерира значителна дългосрочна стойност за всички заинтересовани страни