24 Ноември, 2024

Лиляна Павлова: Не приемат различното, затова критикуват "Белокопитово"

Лиляна Павлова: Не приемат различното, затова критикуват "Белокопитово"

"Проектантска грешка няма при пътен възел "Белокопитово". Има и ляв завой и десен завой. Проблем няма, пътният възел функционира добре", коментира в студиото на сутрешния блок на Нова телевизия министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова.

"Всички в България разбират от футбол, политика и от пътища", добави още тя.

 В студиото на "Здравей, България" гостува и шефът на АПИ Лазар Лазаров. Той обясни, че нормите в пътното строителство на новия пътен възел са спазени напълно. "Пътният възел е проектиран с идеята да се включат две магистрали в него - АМ "Хемус" и тази, която ще дойде от Русе . По-рано имаше едно Т-образно кръстовище, където се събираха пътищата от Русе и от Търговище.

Инж. Лазар Лазаров обясни, защо именно по този начин е изграден пътният възел. „Двете магистрали са равнопоставени като трафик, трябва да имат аналогичен подход. Този възел е проектиран така, че да поеме двете магистрали”, каза той и добави, че рано или късно ще бъде изградена магистрала Русе – Варна, тъй като потокът на трафик налага това. Инж. Лазар Лазаров поясни, че идващите от София, влизат в щюлза, който е ограничен с пътна маркировка към Шумен, преминават през ускорител участък и продължават. „В много от коментарите се акцентираше върху това, че зоните на преплитане са конфликтните точки и те са къси. Искам да обясня,че детелините, които всички коментираха – тези дължини са по същия начин, на вливащите от едното ухо и на вливащите от другото. Така че нормите в пътното строителство са спазени”, категоричен бе Лазаров.

Лиляна Павлова коментира продължаващото строителство на АМ "Хемус". По думите й, в момента трябва да се построят още 250 км магистрала между София и Варна. Тя уточни, че около 2018 година ще има построени още 60 км от АМ "Хемус".

Павлова съобщи, че няма да има ТОЛ-такси за изминато разстояние за леки автомобили. Предвижда се леките коли да заплащат само винетки, които да станат електронни, а ТОЛ-такси да има само за тежкотоварни автомобили над 3,5 тона, обясни тя. Регионалният министър съобщи, че не може да каже дали ще има промени в цените на винетките.

Магистралата между София и Благоевград ще бъде изцяло завършенa в края на месец октомври, съобщи още министър Павлова. Участъкът Сандански – Кулата е вече пуснат. „Това, което ни остава, е участъкът - „Кресненско дефиле”, който включва три подучастъка. Единият е от Благоевград до Крупник. Това е първият ЛОТ, за който сме в процедура и имаме избран изпълнител. Така че след като приключи обжалването, наесен, ще започнем строителството там”, обясни Павлова. По думите й, следващият участък е този в самото Кресненско дефиле, а последният е от Кресна до Сандански, където вече са пуснати последните 15 км.

Павлова поясни, че за този участък също има избран изпълнител , като се очаква договорът за строителство да бъде сключен най-късно в края на август или началото на септември. „Остават ни само тези 15 км през Кресненското дефиле. Надявам се цялата магистрала да бъде готова до 2023 година – докато ни е валидно европейското финансиране. Това е крайният срок, но правим всичко възможно това да стане по-рано. Срокът на проектанта е до края на годината, за да се проектират тези сложни съоръжения, за да можем следващата година да направим екологичната оценка и да започнем тръжна процедура и най-късно 2017 година да имаме избран изпълнител и да започнем да строим”, каза още министър Лиляна Павлова.

Сподели:

Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара

Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,

Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ

"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"

520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната

Количеството евромонети ще тежи 3600 тона