България не иска да строи Белене, не иска да строи Южен поток, не иска да строи Набуко. Ще има Турски поток, той ще минава през Турция. България не иска да прави това, което щеше да я превърне в енергиен център или енергиен хъб, сега всичко отива в Турция. Тя става енергиен хъб на Европа. Ние ще получаваме този газ вече като турски, защото Турция провежда политика в защита на националните си интереси. Нашето не е хъб, а е пъб, просто ще си приказваме на тази тема, заяви пред Нова телевизия бившият министър на икономиката и енергетиката Румен Овчаров.
Бившият министър не очаква драстични промени в цените от 1 януари, когато се очаква да има либерализация на пазара на елекетроенергия: "Посоката обаче няма да бъде към намаление. Няма реална конкуренция." Той коментира още: Цените на пазара ще са сравними с европейските - това ще се случи. Цената на тока ще се увеличава."
По думите му либерализацията е полезна, когато създава възможност за избор и конкуренция, а в момента в енергетиката не създаваме нито едното, нито другото.
"Цената и качеството на услугата, която предлагат всички ЕРП-та у нас, на практика е една и съща", изтъкна ексминистърът.
"Сега ще имаме търговци, от които ще купуваме електроенергия. Тоест ще създаде още едно междинно звено." На въпрос каква беше ползата от топлинните счетоводители за софиянци, които въведохме преди повече от 10 години, Овчаров отговори: "Тогава бе въведено още едно допълнително звено, на което да плащаме."
„Иван Иванов и КЕВР сега са на изпит. От техните действия ще преценим дали Комисията наистина е станала независима”, коментира Овчаров.
Според него, отнемането на 100 милиона от столичната Топлофикация е с ясен показател - че ние, столичаните, трябва да ги платим.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона