„Изпълнена е първата точка, която беше изключително важна. Вчера беше гласувана т.нар. Директива за командироване на работници в чужбина. Това е много важна стъпка. Оттук нататък предстои още много работа. Важно е да се отбележи, че нито за минута не сме спрели да отстояваме позицията на бранша на българските превозвачи”, заяви в студиото на „Здравей, България” зам.-министърът на транспорта Ангел Попов.
Относно изказването на вицепримиера Красимир Каракачанов, че страната ни трябва да заеме по-твърда позиция относно проблемите на транспортния бранш, Ангел Попов коментира с думите: „Трябва да има дипломация, без обаче да отстъпваме от нашите национални интереси”.
Вчера бе постигната победа за българските превозвачи - поне засега. Европейският парламент в Брюксел гласува текстовете от т. нар. „Закона Макрон”, който изкара камионите по улиците на България и Белгия. Това, което одобриха евродепутатите е в полза за нашите фирми. Родните превозвачи заплашиха дори с референдум за излизане от ЕС, ако пакетът "Мобилност" не бъде променен.
Процедурата за приемане на пакета „Мобилност” започна в полза на българските превозвачи. Дебатът и гласуването на транспортната комисия в Европарламента вчера приключи с приемане на всички предложения за промени, внесени от българските евродепутатиРешенията на транспортната комисия, които касаят българските превозвачи: те ще могат да пренощуват в кабината на камиона, а няма да са длъжни да спят в хотели; ще могат да избират къде и кога да почиват и да взимат месечната си почивка, но преди това ще трябва да уведомят работодателите си, които от своя страна трябва да заплатят социални осигуровки в размер, приет в страната, на чиято територия се намират. Процедурата засега е само в начална фаза. Предстои тя да мине през още няколко етапа.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона