Темата за нощния градски транспорт в София стана повод за остър дебат в ефира на БНТ. Общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера и Стетаф Спасов останаха на различни позици, като всеки изложи своите аргументи
Системата в сегашния си вид е неефективна и експериментът с възстановяването ѝ е по-скоро е "политическо знаме", отколкото реална транспортна реформа, категоричен е Контрера.
"Никога не съм си променял мнението, че нощният транспорт в този си вид няма ефективност. Числата показват, че той не работи, но въпреки това се използва като политически инструмент. Основният фокус трябва да бъде върху дневния транспорт, защото той обслужва масовия пътникопоток. Влизаме в поредния пример за детинско правене на политика", подчерта общинския съветник от ВМРО.
По думите му, два от най-големите провали на настоящото управление са именно състоянието на градския транспорт и чистотата в София.
От своя страна общинският съветник от ПП-ДБ-Спаси София Стефан Спасов отхвърли критиките и обвини противниците на нощния транспорт в лобизъм в полза на таксиметровия бранш.
"Колегите, които спряха нощния транспорт, просто нямат аргументи. Работим съвместно със зам.-кмета по транспорта Илиян Павлов, за да не позволим отново да бъде спрян. Нощният транспорт е услуга, която набира популярност, а твърденията за неефективност са спекулации с общественото мнение", заяви Спасов.
Той уточни, че на този етап не смята за икономически обосновано въвеждането на нощно метро, но подчерта, че общината полага усилия да подобри транспортната мрежа.


Коментари (0)