Китайският държавен аерокосмически гигант Comac без излишен шум разкри първите детайли от проекта си за свръхзвуков авиолайнер C949. На това обърна внимание изданието South China Morning Post.
Очаква се C949 да развива скорост от 1,6 Маха (приблизително 1960 км/ч) и да лети много по-тихо от легендарния Concorde.
Припомняме, че именно високото ниво на шум при тези самолети, заедно с ниската икономическа ефективност, доведоха до отказа от тях.
Според експерти намаляването на шума е от решаващо значение за преодоляването на нормативните ограничения, които биха могли да попречат на експлоатацията на свръхзвукови авиолайнери.
C949 трябва да превъзхожда Concorde и по далечина на полета – предполага се, че китайската машина ще може да измине 11 000 километра, което е с около 50% повече в сравнение с Concorde.
В същото време C949 ще може да превозва само от 28 до 48 пътници в бизнес класа, докато на борда на Concorde можеха да се настанят над 100 пътници.
В бъдеще китайският самолет ще се конкурира с аналогични американски проекти, които засега съществуват само на концептуално ниво.
Очакваното бъдеще
Очаква се победителят в тази надпревара да пренапише правилата на световната авиация. Планира се C949 да влезе в експлоатация до 2049 г., по случай 100-годишнината от основаването на Китайската народна република.
Други новини за свръхзвуковите пътнически самолети
Припомняме, че през февруари демонстрационният модел на американски свръхзвуков пътнически самолет извърши последния си полет.
Успешното завършване на тестовете на демонстратора ще позволи на компанията Boom да премине към създаването на пълноценен прототип на самолета, наречен Overture.
Не всички американски компании обаче имат успех в тази сложна индустрия. Миналата година стана ясно, че Exosonic, която планираше да създаде свръхзвуковия авиолайнер Horizon, прекратява дейността си. Една от основните причини за това бяха финансовите затруднения.


Коментари (0)