„Конфликтът между председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) и мен е още от момента, в който ни назначиха поради принципни различия в начина на работа и разбирането за функционирането на КЗП.“ Това заяви пред БНТ Константин Арабаджиев, член на КЗП.
Според него, този публичен скандал се отразява пагубно, защото през последната 1 година комисията са напуснали десетки квалифицирани и дългогодишни специалисти:
"И не само, че заплатите са ниски и те дълги години са работили с тези ниски заплати, а и заради атмосферата на работа. Нетърпимата и тежка атмосфера на работа в комисията."
По думите на Арабаджиев, през последната година в Министерството на икономиката и индустрията са постъпили 60% повече сигнали и жалби срещу дейността на КЗП. Голяма част от тях са свързани точно със забавянето на преписките.
"И досега на заседания на комисията гледаме преписки, които са забавени с по 9-10 месеца, дори онзи ден гледахме една, която е забавена година. Това нещо е недопустимо, защото всеки един потребител, който е подал своята жалба или сигнал, очаква максимално бързо да се разреши казуса." - поясни Константин Арабаджиев.
Той уточни, че причина за забавянето е именно напускането на десетки квалифицирани специалисти и назначаването на нови от председателя на КЗП, които обаче не познават сложната материя в работата.
Още от България
МВнР: Отказите за издаване на визи за САЩ са намалели наполовина
„През последните месеци бяха положени значителни усилия в изпълнение на критериите за включване на България в Програмата за безвизово пътуване на САЩ."
Борислав Сарафов разпореди да се изискат незабавни действия във връзка със зачестилите случаи на насилие и хулиганство
В седемдневен срок магистратите, които наблюдават такива преписки и дела, трябва да изготвят доклади за хода на проверките и разследванията, които да представят на своите административни ръководители.
Директорът на "Галъп" Първан Симеонов напуска агенцията
"Решението е автономно мое"