БСП критикуват механизма на ромската интеграция, но всъщност не чух никакви доводи от тях, а по механизма работиха над 11 000 души в над 1000 екипа. Аз не бих омаловажил толкова лековато работата на всички хора. Напротив, механизмът показа, че когато институциите работят заедно, има ефект. Над 30 000 деца са допълнително записани. Това каза пред журналисти в парламента министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.
Много по-трудно е, ако учителят отиде сам в дома на детето, чиито родители не искат да го пуснат на училище. Работата на екипите вече не е фокусирано само върху записването на децата на училище, а и върху оставането им в училище, заяви Вълчев.
БСП не разбират, че проблемът не е само социално-икономически, а социално-културен. Затова и сме заложили толкова на учителите, защото те ежедневно полагат усилия, посочи образователният министър.
Не е цел на образователната система да изхвърлим децата от системата, а да ги задържим, добави той.
В училища с проблемни деца трябва да се работи 3-4 пъти по-усилено, затова предоставихме допълнителни средства. Трябва да ги задължим с всички инструменти на държавата да ходят на училище. Ранното обхващане в детска градина също е ключов фактор. Всяко едно дете има необходимост от различна подкрепа и от допълнителна работа. Много се надяваме, опозицията да разбере, че най-важният актьор е и ще остане учителят. Когато се реализира увеличението на заплатите на учителите, те ще станат с над 25% от средните за страната, каза още Красимир Вълчев.
Красимир Вълчев
Много се надявам опозицията да разбере, че най-важният "актьор" в този процес е и ще остане учителят
Фактор

Коментари (0)