27 Ноември, 2024

Морфов изригна като хъш: Нацията ни се топи заради алчни колизии на "демокрацията"

Морфов изригна като хъш: Нацията ни се топи заради алчни колизии на "демокрацията"

Нацията ни се стопява, тя си заминава, а българският народ съществува като фикция на едни бъдещи проекти на Европейския съюз и нищо повече. Това казва режисьорът Александър Морфов, който официално обяви премиерата на дългоочаквания му авторския спектакъл "На ръба", пише БГНЕС.

Временно избраният за директор на Народния театър разкрива каква е идеята на пиесата, която накратко описва като обща импровизация за онова, което се случва в България“.

„На ръба“ е нещо като реквием за държавата България, реквием за един народ, който си отива, който се стопява. Народ, който достойно и гордо съществува на този свят хиляда и триста години, но който не успя да устои на бруталните, алчни, безмилостни колизии на съвременната "демокрация" … И на собствените си низостни слабости и противоречия. Българската нация си заминава. Превърнали сме се в население, което едва оцелява в циничните условия на някаква фашистка, финансова общност, нарекла себе си Европейска, която и пет пари не дава дали има или няма такъв народ“, казва Морфов.

Той споделя още, че винаги е бил и продължава да бъде днешното правителството, хората, които ни управляват и тенденциите, които са се заформили отдавна. Морфов признава също, че няма абсолютно никакви ръководни амбиции и се опитва всеки час да се отърва от тези функции, защото не счита, че това е негова работа, просто иска да се случат нещата в театър безболезнено и почтено. Нищо повече, посочва творецът.

"Да вървят по дяволите всички онези, които ме обвиняват в желание за власт, за управление - че аз съм отрекъл самия себе си и съм се изметнал от моите позиции – това не е вярно. Аз продължавам да държа на своите позиции, продължавам да мисля, че това правителство е абсолютно вредно…, абсолютно съм против това Министерство на културата и всичко останало. Продължавам да бъда против и никога няма да бъда инакъв. Просто единствената ми задача и цел беше да направя прехода малко по-безболезнен.", обяснява позицията си творецът.

Той е категоричен, че само една концептуална, творческа, истинска програма ще направи театъра сплотен и изключителен.

„Има две мотивации, които могат да накарат артиста да бъде креативен и позитивен – едната е финансова, другата е творческата. За съжаление финансовата мотивация у нас я няма никаква и държавата нехае за това, а и изобщо не разбира последствията от това нехаене. Затова на нас ни остава единствено творческата мотивация – да създадем такава творческа тяга, такава енергия, която ще подтисне междуособиците, дрязгите - да сме обладани от една и съща творческа идея – истинският театър", завършва Александър Морфов.

Сподели:
В Италия  откриха раннохристиянска базилика

В Италия откриха раннохристиянска базилика

Археолозите твърдят, че това откритие вероятно демонстрира по-мащабна византийска строителна програма

С академично тържество СУ „Св. Климент Охридски“ ще отбележи патронния си празник

С академично тържество СУ „Св. Климент Охридски“ ще отбележи патронния си празник

В 11.00 часа Академичният съвет на Софийския университет начело с ректора проф. Георги Вълчев ще поднесе венец пред паметника на св. Климент Охридски

Почина бащата на българския експериментален театър Николай Георгиев

Почина бащата на българския експериментален театър Николай Георгиев

"Изследователят на непознатото, мисионерът, Човекът, Будителят в истинския смисъл на думата"