"74% от хората смятат, че негативните новини преобладават, сочи изследване на "Тренд". Над 60 на сто пък са на мнение, че не се споменава за добрите и успешни наши предприятия извън страната ни". Това заяви пред БТВ бившият икономически министър в правителството на НДСВ и ДПС Лидия Шулева.
Тя констатира, че у нас има анонимна медийна среда, която не позволява да се споменават имената на фирми в национален ефир. Шулева е категорична, че Законът за радио и телевизия трябва да се промени, за да може да се показват добрите примери по телевизиите. Тя е категорична, че е нужна кръгла маса с участието на бизнеса, СЕМ, както и всички останали засегнати страни, на която да се реши проблемът.
Шулева допълни, че липсата на имената на компании в ефир извън рекламното време води до демотивация на младите хора. От друга страна, след това фирмите се чудят защо няма желаещи да работят при тях.
"Има признаци за приближаваща криза и те идват от ЕС. У нас намаляха поръчките в предприятията, което рефлектира и върху работниците. Нашата икономика е силно зависима от ЕС. Ние не успяхме да се възстановим напълно от кризата през 2008 г.", каза още бившата министърка.
Още от Икономика
Биткойнът е на път да достигне равнище от 100 хиляди долара
Тази нощ криптовалутата се търгуваше за над 97 хиляди долара,
Morgan Stanley: Митата на Тръмп ще попречат на икономическия растеж на САЩ
"Много ясно е, че митата повишават инфлацията"
520 тона евробанкноти ще са в обращение в България след влизането в еврозоната
Количеството евромонети ще тежи 3600 тона