До десетина години учителите сами ще си правят учебниците. Те ще използват модули, които Министерството на образованието е одобрило и ще сглобяват помагала , които да раздават на децата. Това прогнозира Любен Дилов-син пред „Лице в лице“ на Би Ти Ви. Уточни, че го казва като син на фантаст и учителка.
„Тогава индивидуалният подход ще е от първостепенна важност и ще се върнем към времето на Възраждането, на даскал Ботьо Петков, когато най-важно е било кой ще ти прочете „Рибния буквар“. Той също не е пълен с изящно съдържание, не би бил одобрен нито от МОН, нито дори от Високата порта по онова време, защото е доста наивистичен“, обясни той.
Каквато и институция да направим, каквато и модерна система на образование да измислим, без подкрепата на семейството и на всичко останало – държава, институции и т.н., това е невъзможно да се случи. В днешното време, в което живеем, което е супер модерно, за тази роля да социализират бъдещите българи, се борят много други неща, интернет на първо място”.
Според мен обществото много внимание обръща на това какво е написано в учебниците, на това кое стихотворение ще бъде или няма да бъде, по история как ще се наричат някои нашественици и как няма да се наричат и самото това вторачване в такива детайли показва, че наистина обществото не знае колко е важна ролята на учителя. Това каза в предаването „Лице в лице” Асен Александров, директор на 51-во училище.
„Учителят е този, който си говори с децата. Освен това съвременните деца коренно се различават от нас. Ние бяхме поколения, които получавахме по пасивен начин информацията. Сегашните, дигитално родените, те са свикнали начинът да общуват с информацията да я извличат.
Те не са пасивни, те са активни. Да очакваш, че едно дете ще седи 30 минути и ще чака ти да му разказваш какво е написано, просто е фантасмагория, и това го правят само лошите учители. Ние даваме много лош пример с това вторачване в учебниците. Това са такива детайли, на които никакво внимание не трябва да обръщаме” , допълни Асен Александров, директор на 51-во училище.
По думите му трябва да се промени общественото отношение към образованието, към това, което трябва да се изучава в училище, как трябва да се изучава в училище, защото моето наблюдение е, че повечето хора си представят доброто образование като някакъв супер добър модел на това, което те са били, примерно – както беше при мен, ама даскалът да е по-готин, по-умен, да е по-интересен и тук-там да използва някакви интерактивни методи”.
„
Още от България
Вигенин: Невъзможно е да влезем в политическа коалиция с ГЕРБ
"Изборът на председател на Народното събрание е тежко повлиян от перспективата председателят да е и евентуален служебен премиер"
Хамид Хамид, ДПС-НН: Не очаквайте да дадем подкрепа, ако не бъдем потърсени за това
ДПС-Ново начало би подкрепило мнозинства, които ще отстояват евроатлантически ценности и ще работят по проблемите на хората
Дянков: За да влезем в еврозоната, ни трябва редовно правителство с редовен премиер
Без ГЕРБ не може да се състави редовно правителство