24 Ноември, 2024

МОН предлага 185 училища да бъдат обявени за иновативни

МОН предлага 185 училища да бъдат обявени за иновативни

Списъкът на иновативните училища в България е публикуван в страницата на МОН, в раздела "Проекти на документи" и в Портала за обществено обсъждане

Министерството на образованието и науката предлага 185 училища да получат статут на иновативни. Те ще бъдат включени в списъка на иновативните училища в България след одобрение от Министерския съвет, съобщи пресцентърът на МОН.

Общо 207 проекта на 202 училища са постъпили в МОН и са били разгледани от Комисията за иновативните училища. В нея са участвали психолози, социолози, педагогически специалисти, представители на научната област, личности с доказан опит при създаването и приложението на иновации в областта на образованието, науката и технологиите.

От одобрените 185 учебни заведения 9 са начални училища, 73 са основни, 51 - средни, 30 са профилирани гимназии, 21 са професионални гимназии и един колеж. 22 от училищата в списъка са държавни, 130 са общински, а другите 33 са частни. Те са заявили, че ще постигнат подобряване на качеството на образованието чрез различни иновации. 46 от училищата ще разработят и въведат иновативни елементи по отношение на организацията и/или съдържанието на обучението. Други 51 ще организират по нов или усъвършенстван начин управлението, обучението и образователната си среда. 88 училища ще използват нови методи на преподаване, а останалите 14 ще разработят по нов начин учебното съдържание, учебните програми и учебните си планове.

Описаните иновативни процеси в проектите ще бъдат с продължителност до четири години и ще обхващат всички или част от участниците в образователния процес в училището. За всяка учебна година са описани етапите на напредък и резултатите, които подлежат на мониторинг. В тях са определени целите и идеите, свързани с личностното, интелектуалното и емоционалното развитие на учениците.

Проектните предложения на седем от училищата не са били одобрени от Комисията заради недостатъчно ясна и конкретна цел, липса на възможност за проследяване на въздействието от иновативния процес и иновацията върху качеството на образованието, както и за измеримост на очакваните резултати. Други девет не са били оценени заради несъответствие с държавните образователни стандарти. Един от проектите не е успял да събере необходимия брой точки и няма да бъде вписан в списъка на иновативните училища.

Проектът на Решение и Списъкът на иновативните училища в България са публикувани в страницата на МОН, в раздела "Проекти на документи" и в Портала за обществено обсъждане.

Сподели:

Проф. Румяна Дечева: Има секции с избирателна активност по-висока, отколкото във времената на режима преди 1989 г.

Имаме много повече въпроси за изборите от онова, което КС може да разглежда, заяви експертът по изборни въпроси

Кънчо Стойчев: Борисов е най-подготвен, но в политиката има една граница - трябва да станеш от масата

Голяма част от работещите са назначени в общините. Тези хора са платен електорат, заяви социологът

Деян Кюранов: След пазарлъците за председател на НС ще се видят истинските намерения за правителство

Искат ново президентско служебно правителство и така до амина, заяви Кюранов