Валери Симеонов и народни представители от НФСБ внесоха тази сутрин в деловодството на Народното събрание проектозакон, с който удължават срока за строителство по Черноморието. Промяната е в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение.
Предлага се забраната за извършването на строителни и монтажни работи в националните курорти по морето да е от 15 юни до 1 октомври, а не както досега - от 15 май до 1 октомври. Пандемията от коронавирус се отразява крайно негативно на икономическото развитие на страната.
Ето защо предлагаме с тази мярка да бъде подпомогнат строителният бранш, посочват вносителите от НФСБ. Забраната за строителство между 15 май и 1 октомври е въведена с чл. 15, ал. 1 от Закона за устройство на Черноморското крайбрежие с цел осигуряване на спокойствие на почиващите туристи в националните курорти и предлагане на качествен туристически продукт.
В условията на пандемия обаче, става ясно, че туристическият сезон тази година ще започне най-рано на 1 юли. В тази връзка няма пречка забраната за извършване на строителни и монтажни работи да влезе в сила на 15 юни. Считаме, че по този начин ще бъде подпомогнат строителният бранш, без да се нарушава спокойствието на почиващите в националните курорти, се казва в мотивите на законопроекта.
За реализиране на предложението не са необходими финансови средства, уточняват депутатите от НФСБ.
Припомняме, че от партията на Валери Симеонов анонсираха промяната още в петък. Зам.-председателят на НФСБ Борис Ячев представи пакета от икономически мерки на НФСБ за справяне с кризата в резултат на пандемията. Сред тях са решения за спасяване на туризма и задействането на големи инфраструктурни обекти в държавата, които да разкрият нови работни места и открият нови пазари. Той препоръча също на Общинските съвети включването на бизнеса в строителството по места като антикризисна мярка.
Валери Симеонов
С тази мярка ще бъде подпомогнат строителният бранш, посочват вносителите от НФСБ
Фактор Фактор
Още от Бизнес
Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш
Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит
Българската банка за развитие участва в бизнес форум в Сингапур и Виетнам
Криза на държавния дълг в ЕС: България е с най-нисък, а Гърция с най-висок дълг