24 Ноември, 2024

ГЕРБ-Габрово: Вместо да си преписва заслуги Богомил Петков да отговори налични ли са средствата за строежа на тунела под Шипка

ГЕРБ-Габрово: Вместо да си преписва заслуги Богомил Петков да отговори налични ли са средствата за строежа на тунела под Шипка

В началото на седмицата беше подписан договора за проектиране, строителство и надзор на един от големите инфраструктурни проекти, започнати по времето на първия кабинет на Бойко Борисов – тунел под Шипка. Дългогодишната работа по този проект, извършена от предишните правителства, даде резултат, с който се опита да се “закичи” депутатът от партията на Кирил Петков – Богомил Петков.

Тунелът под Шипка не започва от “Продължаваме промяната”, нито от депутата им Богомил Петков или министъра в оставка Гроздан Караджов. Напротив, за малко да приключи с тяхното управление – коментират от ГЕРБ Габрово. Самият регионален министър в оставка Гроздан Караджов на пресконференция тази седмица повтори, че по негово мнение този проект не е трябвало да се случи. По думите на министъра в оставка е трябвало „да го канселират“, силово, с еднолично решение. След това от кабинета на Кирил Петков се опитаха да променят така плана на Природен парк „Българска“, че да забранят изцяло строителството в района, в който попада тунела. 

Това предизвика остра реакция в цялата габровска общественост, както и на кмета на община Габрово Таня Христова и лично на Томислав Дончев. Благодарение на бързите реацкии „канселирането“ беше прекратено. С това, обаче усилията на четворната коалиция по спирането на проекта за тунел под Шипка продължиха, като се заговори за повторна екологична оценка за проекта, което би го забавило с години. В крайна сметка, с повече от година закъснение, благодарение на упоритостта и неотстъпчивостта на габровската общественост, правителството подписа договора за изграждане на тунела под Шипка с изпълнителя, който беше избран още в края на февруари миналата година.

Опитът на депутата от ПП Богомил Петков да се присламчи към осъществяването на този проект и твърденията му, че е успял да сбъдне мечтата си и да изпълни предизборното си обещание, благодарение на няколко човека от настоящото правителство – буди насмешка. “За информация на Богомил Петков, защото габровци знаят, реалните действия по проекта стартираха за първи път при първото правителство на ГЕРБ, когато започна строителството на довеждащия да тунела път. С прекъсване от година и половина при управлението на кабинета „Орешарски“, обходният път беше завършен при другите правителства на ГЕРБ.” – казват в своя позиция местната структура на ГЕРБ. “Паралелно с това последният етап на проекта, изграждането на самия тунел, беше заложен в новата европейска  транспортна програма за финансиране. Проведен беше конкурс за избор на изпълнител и такъв беше избран. След обжалване, изборът на изпълнител беше обявен за законен и легитимен. Оставаше само да се подпише договора с него, за да започнат дейностите. Нещо, което служебните кабините и настоящите управляващи протакаха една година и няколко месеца в опити да спрат реализацията на този обект – 125-годишна мечта на габровци“, се казва още в позицията, изпратена до медиите. 

От там уточняват, че представителите на ГЕРБ са удовлетворени, че опитите обектът да бъде спрян от новото правителство, не успяха, както и че договорът за изграждане беше подписан, макар и с повече от година закъснение, но „категорично не приемаме изявленията на народния представител от ПП Богомил Петков, че лично той и няколко човека в настоящото правителство са „сбъднали мечтата му за тунел“. Призоваваме Богомил Петков към умереност в изказа, защото този тунел не е негова мечта, а мечтата на поколения габровци и жители на региона и защото зад стъпките за осъществяването й стоят усилията и неотстъпчивостта на много габровци. И не на последно място – подписан е договор, което безспорно е важна стъпка, но строежът не е започнал, още по-малко завършен. В тази връзка Богомил Петков, в качеството му на народен представител от управляващата партия да отговори на габровци, налични ли са средствата за строежа на тунела в бюджета на АПИ, кога ще започнат реалните строителни дейности и кога се очаква да приключат“, призовават от ГЕРБ-Габрово.

Сподели:

Лъчезар Борисов: България може да привлече чужди инвеститори от автомобилния бранш

Част от партиите се страхуват да управляват, защото е необходимо да имаме максимум 3% дефицит

Ураганен вятър преобърна ТИР на подбалканския път при Сливен

Пострада голям супермаркет в града, навесът за колички е бил отнесен

Зафиров: БСП е подложена на изпитание, няма да сме изтривалка на нечистоплътни интереси

Младите хора са моралният компас